معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۱۲ :: ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
بسیاری از الفاظ حکمی در قالب  شعر جاری شده است

علیرضا معاف معاون وزیر فرهنگ در چهارمین محفل استانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در خرم‌آباد گفت: شعر زیرساخت، مانا، پویا و پایا است. شعر نقش جریان‌ساز، افق‌گشا، الهام‌بخش و زیرساختی دارد؛ شعر حکمت‌آفرین و بسیاری از الفاظ حکمی در قالب شعر جاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین محفل استانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که به میزبانی خرم‌آباد، برگزار شد، گفت: شعر بر قدرت مداحی‌ها اثر داشته و بخشی از جریانات فرهنگی و هنری قوام و قوت و غنای آن‌ها بر غنای شعر است. در اسلام و قرآن نیز شعر تحسین شده است. با توجه به اینکه شعر با عاطفه، خلق و خو، فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان نسبت دارد، موجب شده این هنر در اوج بماند.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقریبا دو دهه است که به موضوع جشنواره شعر فجر ورود کرده است افزود: جشنواره‌های ۳‌گانه به ۷‌گانه تبدیل شده است؛ یکی از این جشنواره‌های معتبر، جشنواره‌ی شعر فجر است.

معاون وزیر فرهنگ به «جایزه ادبی قرآنی حافظ» اشاره کرد و افزود: خلا این جایزه ادبی احساس می‌شد، اما اکنون این جایزه معتبر ملی طراحی شده که در ماه مبارک رمضان اهدا خواهد شد و ادامه‌دار خواهد بود.

معاف با ابراز امیدواری از اینکه جشنواره شعر فجر همانند جشنواره فیلم فجر رونق داشته باشد، بیان کرد: از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره شعر فجر در استان‌های مختلف که جریان شعرخوانی در استان‌های کشور در پیش از ایام دهه فجر و ایام دهه فجر را ایجاد کرده‌ و با رونق در حال برگزاری است، تشکر می‌کنم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید