رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱:۰۲ :: ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
به منظور تکمیل پروژه سد تاج امیر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد/ پیگیری برای تخصیص صد درصدی اعتبارات پروژه های جهش تولید

شامگاه امروز رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان در نشست مجازی با اصحاب رسانه استان خبر داد: به منظور تکمیل پروژه سد تاج امیر در شهرستان نورآباد ۱۰ میلیارد تومان و برای پروژه چهار خطه کوهدشت- خرم آباد ۲۵ میلیارد تومان تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سمانه حسن پور در بیان مهمترین اقدامات انجام شده با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان لرستان تشریح کرد: از جمله موارد شاخص این حوزه می توان به توزیع حدود هزار میلیارد تومان اعتبار استانی بین پروژه های استان بر اساس اولویت های مصوب شورای برنامه ریزی توسعه اشاره کرد و همچنین پیگیری منجر به اخذ ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار شناور ملی برای پروژه های مهم استان که توسط پیگیری های شخص استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان رقم خورد.

حسن پور اخذ اعتبار کلان جهت توسعه زیرساختهای ارتباطی و مواصلاتی استان را نیز حائز اهمیت برشمرد و گفت: در راستای توسعه استان برای پروژه چهارخطه نورآباد – خرم آباد ۱۵ میلیارد تومان و برای پروژه ازنا- شازند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد.

وی در باب مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه توسعه فرهنگی در سالجاری نیز خبر داد: در سالجاری به منظور احداث و تجهیز موزه دفاع مقدس در استان لرستان ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و نیز ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تخصیص پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه استان لرستان طی سالهای ۹۸ و ۹۹ علاوه بر تحمل شرایط بحرانی تحریم با بحران سیل و کرونا نیز درگیر شد، اظهار داشت: پیگیری برای جذب اعتبارات مجدد برای پروژه های ناتمام در جریان سیل ۹۸ هنوز در اولویت کاری ما قرار دارد و استاندار محترم لرستان نیز درخط مقدم این پیگیری ها قرار دارند.

سمانه حسن‌ پور با تاکید بر ضرورت زیرساختهای توسعه اقتصادی در استان، بیان داشت: در خصوص تلاشهای سازمان‌ مدیریت و برنامه ریزی استان در این حوزه می توان به پیگیری برنامه جهش تولید در سطح استان، تدوین و مطالعات توسعه روستایی، مطالعات امکان سنجی جدید،بازنگری مطالعات قبلی، تهیه گزارشات اقتصادی اجتماعی، نظارت بر توزیع تسهیلات اشتغال روستایی و اینکه آیا این جوامع هدف به اهدافشان رسیده اند، می توان اشاره کرد.

حسن پور در پایان پیگیری برای تخصیص صد درصدی اعتبارات پروژه های جهش تولید و همچنین پیگیری در شرف اخذ نتیجه برای ۵۰۰ میلبارد تومان اعتبار شناور برای پروژه های مهم استان را از دیگر اقدامات شاخص به منظور توسعه همه جانبه استان لرستان اعلام کرد و گفت: امیدواریم اقدامات انجام شده، ظرف بهمن ماه به نتیجه گیری لازم برسد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید