گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۳۳ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
۶ میلیون اصله نهال به یاد شهدای لرستان کاشته خواهد شد/ بهره‌برداری از ۵ پاسگاه حفاظتی منابع طبیعی

صبح امروز مدیرکل منابع طبیعی و آبخبزداری لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک هفته منابع طبیعی خبر داد: ۷۵ درصد از استان لرستان را منابع طبیعی تشکیل می دهد و از وسعت استان بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مربوط به حوزه منابع طبیعی است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شیرزاد نجفی با اشاره به طرح پویش جنگلداری توسط سازمان جنگلها در سطح کشور نهادینه سازی‌می‌شود، ابراز داشت: در سطح استان لرستان نیز طی ۱۴ سال به یاد شهدای استان لرستان در قالب طرح شجره طیبه به یاد هر شهید، هزار درخت، بیش از ۶ میلیون اصله نهال کاشته خواهد شد.

نجفی تکمیل کرد: این درختان شامل انواع مختلف گونه‌های مثمر و غیر مثمر می‌‌باشند و به تناسب شرایط آب و هوایی محل و شهرستان این درختان کاشته می‌شوند.

او با بیان اینکه عملیات آبخیزداری بیش از ۷۰ درصد کاهش سیل به دنبال دارد، گفت: عملیات آبخیزداری در تمام نقاط حساس استان در حال انجام است. هفت درصد روانابهای خرمرود از منطقه ریمله می‌آید و امروز بند خاکی درحوزه ریمله بیش از یک‌میلیون متر مکعب آبگیری دارد.

نجفی در خصوص بام‌شهر خرم‌آباد گفت: پایگاه اطفا حریق در محل بام شهر خرم‌آباد راه اندازی شده است که با هدف پایش حریق، تجهیز پد پرواز و استقرار بالگرد در این نقطه نیز در دستور کار است.

مدیرکل منابع طببعی لرستان در راستای توسعه فرهنگ درختکاری و حفاظت از اراضی منابع طبیعی اذعان داشت: روزانه بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال بین مردم عادی توزیع می‌شود و نیز در سطح عموم بیش از ۷ هزار نفر عضو همیار طبیعت داریم که این عزیزان می‌تواند با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خصوص گزارش حریق، حوادث و مشکلات حوزه منابع طبیعی شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ وجود دارند که بصورت شبانه‌روزی و رایگان بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار استفاده عموم قرار دارند.

او با اشاره به کمبود پاسگاه‌های حفاظتی در سطح استان تشریح کرد: خوشبختانه امسال در خصوص این نقصان اقدامات خوبی انجام شد و موفق به اخذ مجوز پاسگاه جدید شدیم گرفتیم که پاسگاه منطقه میربگ دلفان در ایام الله دهه فجر افتتاح شد و نیز پاسگاه میانکوه شهرستان پلدختر به بهره برداری رسید. علاوه بر این پاسگاه شول‌آباد، سپید دشت و زلقی نیز تا چند روز دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
و نیز مجوز ۱۱ پاسگاه حفاظتی دیگر با دستور استاندار اخذ شده است که طی یک تا دو سال آینده احداث خواهند شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید