تاریخ: ۹:۲۷ :: ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
بی‌احتیاطی در راه‌اندازی وسایل گرمایشی و خطر گاز گرفتگی

باتوجه به هشدار هواشناسی و کاهش دما در اکثر نقاط کشور و به دنبال آن افزایش استفاده از وسایل گرمایشی احتمال وقوع مسمومیت با گاز منواکسید کربن، بالا مى‌رود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، باتوجه به هشدار هواشناسی و پیش بینى کاهش دما در اکثر نقاط کشور و به دنبال آن افزایش استفاده از وسایل گرمایشی همچون بخاری‌های گازی، نفتی، شومینه، پکیج، آبگرمکن، موتورخانه و …، احتمال وقوع مسمومیت با گاز منواکسید کربن، بالا مى رود. اگر از این وسایل استفاده مى شود حتما یک راه برای گردش هوا باید در نظر گرفته شود.

بی احتیاطی و ناآگاهی در راه اندازی وسایل گرمایشی موجب می‌شود که این وسایل به درستی کار نکند و عدم کارکرد صحیح آن بسیار خطرساز است. از هموطنان درخواست می‌شود از ایمن بودن وسایل گرمایشی خود اطمینان حاصل کنند.

مونوکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است و علائم مسمومیت با گاز منواکسید کربن شامل: ضعف و بیحالی، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و کاهش سطح هوشیاری است و چنانچه اگر افراد در این محیط قرار گیرند دچار حالت تشنج و بیهوشی شده و حتی دچار کما یا مرگ می‌شوند.

اگر با فردی که دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده بود برخورد کردید، ضمن تماس فورى با اورژانس و آتش نشانی باید او را از محل خارج و به فضای باز منتقل کنید.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید