سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۰۶ :: ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
تاکنون هیچ مورد مثبتی از شیوع سرخک در شهرستان خرم‌آباد مشاهده نشده است

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از شیوع سرخک در شهرستان خرم‌آباد مشاهده نشده است.

    به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر مسعود بهزادی فر سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرخک یکی از بیماری‌های مسری است  و تنها کودکان را درگیر نمی‌کند.

     وی افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از شیوع سرخک در شهرستان خرم‌آباد مشاهده نشده است ؛ لذا بر اساس هشدارهای مقامات وزارتی ، در صورت مشاهده بیماری سرخک ، پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و کلیه مراکز و پایگاه های بهداشتی استان در آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت مشاهده موارد مشکوک ،  اقدامات لازم صورت گیرد.

    سرپرست مرکز بهداشت ، به  والدین دارای فرزندان زیر دو سال و همچنین افرادی که به علت شیوع کرونا  تاکنون این واکسن را دریافت نکرده اند توصیه کرد به منظور پیشگیری از ابتلاء به این بیماری نسبت به تزریق واکسن سرخک در پایگاه‌های سلامت و خانه های بهداشت شهرستان اقدام نمایند.
    دکتر بهزادی فر تصریح کرد:  واکسن سرخک مانند سایر واکسن‌ها ریسک ابتلا را کاهش می‌دهد و ایمنی‌ لازم را در بدن ایجاد می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: واکسن ترکیبی «MMR» (سه‌گانه سرخک، سرخجه و اوریون) به تعداد کافی در شهرستان خرم‌آباد وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید