گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۱۶ :: ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
تا ۴ سال آینده هیچ راه روستایی بالای ۲۰ خانواری بدون آسفالت نخواهد بود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان خبر داد: در ۹ ماه گذشته ۲۲۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شده است و تا ۴ سال آینده هیچ راه روستایی بالای ۲۰ خانوار بدون آسفالت نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مرتضی شیروانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با ماموریت های متعددی یکی از ادارات کلی است که گستردگی کار بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد: عمده کار این اداره کل در ۴ حوزه معاونت حمل و نقل، راهداری، راهداری، راه های روستایی و منابع انسانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده لرستان عنوان کرد: یکی از مهمترین درخواست های مردم از مسوولان استان حوزه راه های روستایی بوده که توجه ویژه ای به این حوزه داریم.

شیروانی اظهار داشت: استان لرستان آزادراه ۱۷۶ کیلومتر، ۴ خطه، ۶۶۶ کیلومتر راه اصلی، راه فرعی ۵۷۰ کیلومتر، بین شهری ۲۴ کیلومتر ، روستایی آسفالته ۴ هزار و ۱۹۰ کیلومتر و در مجموع ۷ هزار و ۹۹۰ کیلومتر راه دارد.

این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته ۲۲۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شده است، افزود: همچنین ۱۷۱ کیلومتر نیز در این حوزه آسفالت شده که محورهایی انتخاب شده اند که نقش مهمی در توسعه اقتصادی و گردشگری استان داشته اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در صورت اینکه اعتبارات تخصیص پیدا کند می توان گفت که تا ۴ سال آینده هیچ راه روستایی بالای ۲۰ خانوار بدون آسفالت نخواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ادامه داد: یکی از محورهایی که در سنوات گذشته کمتر به آن توجه شده بخش سپیدست و محور نوژیان است، از انتهای مسیر سیرم شروع شده که بخشی از زیرسازی انجام شده است.

شیروانی بیان کرد: در حوزه آبشار وارک تا پایان خرداد تا روستای دارخاتون آسفالت خواهد شد و دنبال این هستیم از اعتبارات محرومیت زدایی بتوان در راستای زیرسازی و آسفالت این منطقه گام برداریم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید