گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۸ :: ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
تحلیل شرایط جوی لرستان/ امشب و فردا شب دماهای شبانه کاهشی است

بر اساس تحلیل آخرین نقشه ها و مدل های هواشناسی و پیرو هشدار های صادره(هشدار سطح زرد و سطح نارنجی) طی امروز و فردا جو استان تحت تاثیر حاکمیت شرایط ناپایدار ناشی از یک سامانه بارشی قرار دارد که پیش بینی می شود

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بر اساس گزارش هواشناسی استان لرستان در این بازه زمانی برای همه نقاط استان علاوه بر ابرناکی، وزش باد شدید و گاها وقوع تندبادهای لحظه ای شاهد رگبار بهاری همراه با رعدوبرق باشیم. این شرایط با رگبار تگرگ و رخداد صاعقه نیز همراه می باشد.

ناپایداریها در نواحی از استان بویژه غرب، شمال غرب و جنوب شرق نمود بیشتری خواهد داشت. با توجه به تقویت شاخص های ترمودینامیکی در اغلب نقاط بروز مخاطراتی همچون اختلال در تردد و لغزندگی سطح جاده ها، جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و خشکه رودها، سقوط اشیاء، خسارت به برخی سازه ها، خسارت به صنعت و برخی محصولات کشاورزی و … انتظار می رود.

در این مدت با توجه به مخاطرات پیش رو به هم استانی های عزیز توصیه می شود: پرهیز از سفرهای برون شهری ، عدم توقف در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، پرهیز از جابجایی عشایرکوچ‌رو، عدم چرای دام، استحکام سازه های سبک و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم را در دستور کار قرار دهند.

شایان ذکر است: پتانسیل بارشی این سامانه قابل ملاحظه نمی باشد اما با توجه به تقویت شاخص های ناپایداری به صورت محلی و نقطه ای مخاطرات این سامانه در محدوده هشدار نارنجی قرار می گیرد. همچنین با توجه به تقویت میدان باد بر روی کشور عراق و شکل گیری چشمه های گردوخاک بسیار محتمل است که طی ساعاتی از امروز و فردا پدیده گردوغبار در جو استان سبب کاهش میدان دید و افت کیفی هوا گردد. این

سامانه بارشی از عصر فردا بتدریج از روی جو استان خارج می شود و برای روزهای پایانی هفته جو نسبتا آرامی بر آسمان منطقه حاکم می باشد. طی امشب و فردا شب دماهای شبانه روند کاهشی خواهند داشت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید