گروه: برگزیده
تاریخ: ۱۱:۳۱ :: ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
تفاهم‌نامه همکاری کاشت نهال بین منابع طبیعی و دانشگاه آزاد اسلامی

در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت وپویش در"ایران سرسبز،ایران قوی"سید عماد شاهرخی رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان و میرزایی مدیرکل اداره منابع طبيعی وآبخیزداری استان باسیامک بهاروند رییس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، درسومین جلسه شورای تات (تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی)که به ریاست سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان وبا حضور سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان، میرزایی مدیرکل اداره منابع طبیعی، کریم قربانی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان با دستور کار بررسی روند اجرای طرح نهضت ملی کاشت نهال ، بررسی طرح های مطرح شده در کمیته راهبردی فنآوری نانو و انعقاد قرارداد فی مابین سازمان جهاد کشاورزی لرستان، مرکز تحقیقات و پارک علم و فنآوری، دانشگاه های آزاد و دانشکده کشاورزی لرستان و پیگیری مصوبات جلسه سوم شورای تات در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد؛سید عماد شاهرخی درابتدای جلسه به حماسه مردمی در روز ۲۲بهمن ماه دهه مبارک فجر اشاره کردوگفت:ضمن تبریک ایام دهه فجر حماسه بی‌نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه را ارج می نهیم و این رسالت مارا به عنوان مسئولان نظام سنگین‌تر می‌کند.

وی در ادامه افزود: مردم عزیز کشورمان با وجود مشکلات اقتصادی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه قدرتهای مستکبر جهانی متحمل می شوند ؛اما همچون گذشته حماسه ای باشکوه خلق کردند و در راه آرمان‌های امام(ره) ،انقلاب و رهبری ایستاده اند.

سید عماد شاهرخی به بیان اينکه دانشگاه محور توسعه وتولید دانش است گفت:ازبرنامه های اصلی ما در این مقطع زمانی این است که ارتباط و تعامل سازنده و سیستماتیکی با مراکز دانشگاهی و موسسه های علمی برقرار کنیم چون به این‌ باوریم تنها راه رفع چالش های بخش کشاورزی اتکاء به ابزارها روش‌ها ی علمی است و دانشگاه کانون این توسعه است.

شاهرخی تصریح کرد: در لرستان حوزه های علمی متعددی اعم از دانشگاه ملی لرستان، دانشگاه آزاد اسلامی،جهاد دانشگاهی، نهادها و موسسه های علمی و پژوهشی ، مرکز تحقیقاتی و آموزشی و حتی ظرفیت علمی موجود در سازمان جهاد کشاورزی وجود دارد اما متاسفانه استفاده موثر این سرمایه وظرفیت های علمی نمی‌شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود:دراین جلسه مصوب می‌کنیم که در جلسات آینده جهت هم افزایی بیشتر از تجربیات و نظرات کارشناسان ومسئولین نهادهای دانشگاهی استفاده خواهیم کرد تا مسیر توسعه بخش کشاورزی تسریع شود.

شاهرخی آموزش و ترویج را از مهمترین محوری های توسعه بخش کشاورزی دانست وگفت:پایه پیشرفت وتحول در هر بخشی آموزش، ترویج و مهارت است و تا زمانی که ما این رویکرد وفرهنگ را در بین جامعه کشاورزی وبهره برداران نهاده نکنیم نباید انتظار تولید و اقتصاد پایدار داشته باشیم به همین‌ منظور باید از طریق نهادهای دانشگاهی کمک گرفت ودانش را در مزرعه انتقال دهیم و کشاورزان با روش‌های علمی ،آسان ونوین آشنا کنیم.

شاهرخی درزمینه توسعه باغات گفت: خوشبختانه باوجود کارشناسان مجربی که در بدنه جهادکشاورزی استان وجود دارد درزمینه سامانه های آبگیر اقدامات خوبی صورت گرفته است که نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش بیشتری است تا شاهد افزایش بیشتر در محصولات باغات استان باشیم.

سید عماد شاهرخی رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان به ضرورت کاشت یک میلیارد نهال اصله درکشور اشاره کرد وگفت:یکی ازاقدامات استراتژی وزیر جهادکشاورزی وعده کاشت یک میلیارد نهال درکشور است که این یک اقدام ملی محسوب می شود ومانیزدرمقیاس استان باید بامشارکت ودعوت ازتمام گروه ها ازقبیل انجمن های حفاظت ازمحیط زيست ،تشکل های مردمی ،دانشگاه ها و.. دراین پویش ملی شرکت کنیم وجزرسالت خود بدانیم ومیدانی عمل کنیم.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه‌ همکاری مابین سازمان جهاد کشاورزی،منابع طبیعی وآبخیزداری ودانشگاه اسلامی لرستان منعقد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید