استاندار لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۰:۱۰ :: ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
تمامی پیگیری‌های سد بختیاری در سال های اخیر توسط لرستان انجام شده است

استاندار لرستان در خصوص نیروگاه و سد بختیاری اظهار داشت: تمامی پیگیری‌های سد بختیاری توسط استان لرستان انجام شده و طراحی و ساختار کار و هم مسیر دسترسی به محل پروژه و مخزن سد در استان لرستان است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، دکتر خادمی در خصوص موضوع سد بختیاری گفت: این سد متعلق به لرستان است و آخرین اقدامی که با پیگیری استانداری لرستان در سال گذشته توسط شورای اقتصاد انجام شده فاینانس و تامین مالی خارجی این پروژه توسط کشور چین است که نهایی و تامین شده است که برای تحقق امر پیگیری های جدی از طریق معاون اول محترم ریاست جمهور و سازمان برنامه و بودجه توسط استانداری انجام شده و بخش مهمی از موانع اجرایی طرح رفع گردیده است و البته به دلیل تحریم های بانکی این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

دکتر خادمی افزود: مجری این طرح شرکت آب نیرو است که مسئولیت و تخصص آن اجرای این گونه سدها می باشد و دسترسی سد هم از طریق استان لرستان است.

دکتر خادمی گفت: حالا ممکن است نامه‌ای توسط نماینده‌ای نوشته شود و بگویند جهت بررسی و پیگیری اما هیچ اتفاقی در این حوزه نیفتاده و نخواهد افتاد.

استاندار لرستان تاکید کرد: قطعاً اجرای این سد از طریق لرستان خواهد بود و بویژه در دوران اجرا حتما عناصر اجرایی و دسترسی به سد از طریق استان لرستان انجام می پذیرد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: همانگونه که اشاره شد،مجری طرح ملی است و هیچ کدام از شرکت های آب استانی مجری طرح نیستند و طراحی، ساختار کار و محل قرار گیری سد و … همه در استان لرستان است و به تبع آن موضوعات هم متوجه استان لرستان است و اینگونه مکاتبات هیچ تاثیری روی پروژه و جابجایی آن ندارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید