گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۰۶ :: ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
تمهیدات مخابرات لرستان جهت افزایش پهنای باند اینترنت دانش‌آموزان

مدیر مخابرات منطقه لرستان با سرپرست جدید آموزش و پرورش استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، نبی اله شمسی فر مدیر مخابرات منطقه لرستان با رضا عزتی سرپرست آموزش و پرورش استان لرستان دیدار و گفتگو کرد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان ، به همراه مدیران ارشد مخابرات استان، با رضا عزتی سرپرست آموزش و پرورش استان لرستان به منظور بررسی و توسعه و اجرای طرح های خصوصی فیبر نوری ، بررسی مشکلات و اجرای طرح های اختصاصی و مجهز کردن مدارس و مراکز آموزشی به اینترنت باند پهن مخابرات ، توسعه شبکه شاد در استان ،اتصال مراکز و آموزشگاهها به اینترنت و ارائه سرویس های ویژه به کلیه مرتبطین با آموزش و پرورش اعم از معلمان و کارکنان دیدار و گفتگو کرد.

شمسی فر مدیر مخابرات منطقه لرستان در این جلسه نیز با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات و نیز ارایه سرویس های ویژه اینترنت پرسرعت باند پهن مخابرات به موسسات ، سازمان ها و دانشگاهها گفت : برای حرکت به سمت شهر هوشمند نیاز به گستردگی شبکه فیبر نوری می باشیم که مخابرات منطقه لرستان در این خصوص اقدامات موثری انجام داده و انتظار می رود که سایر دستگاههای اجرایی نیز در این خصوص مخابرات را همراهی نمایند.

شمسی فر اظهار داشت : با تلاش شبانه روزی همکاران کلیه مدارسی که از طریق وزارت و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به مخابرات ابلاغ شده به شبکه متصل شده‌اند و بجز چند مورد اندک که فاقد هر گونه امکانات بودند متصل نشدند که نیازه مدارس فوق که عمدتا در مناطق محروم و دور افتاده قرار دارند از طرف وزارت ارتباطات از محل اعتبارات uso تایید و به مخابرات یا هر اپراتور دیگری برای اتصال ابلاغ شود در آن صورت اگر به اپراتور همراه اول ابلاغ شود، مخابرات آمادگی اتصال آنها را در کمترین زمان ممکن را دارد .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ضمن خیر مقدم، ارتباطات را از مهمترین نیازهای امروز بشر دانست و گفت: شرایط فعلی آموزش در ایام کرونا که وابسته به فناوری های نوین می باشد ، فضایی جدید در حوزه آموزش ایجاد کرد. وی افزود: اداره مخابرات همواره با مهیا کردن پهنای باند اینترنت همکاری مناسبی را با آموزش و پرورش داشته است.

عزتی اظهار داشت: نکته ای که قابل توجه است، استاده از ظرفیت های مخابرات و مهارتهای دیجیتال در آموزش و پرورش است که با وجود تلاش هایی که صورت گرفته ولی باز هم جای کار دارد و می توان این کارکرد را به ویژه در حوزه آی تی گسترش داد.

وی ضمن اشاره به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا نقش مخابرات را مهم ‌تر از قبل دانست و با اشاره به شرایط تحصیلی و آموزشی دانش آموزان در دوران شیوع این بیماری افزود: امیدواریم با همکاری مخابرات زیرساخت های ارتباطی مطلوب و شرایط ویژه در مدارس جهت آموزش غیر حضوری برای دانش آموزان و معلمین با کیفیت بهتر صورت گیرد.

در این دیدار ضمن بررسی ظرفیت‌های موجود برای تقویت همکاری آموزش و پرورش و مخابرات استان، بر تقویت زیرساخت‌های ارائه خدمات اینترنت و تلفن ثابت تأکید شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید