گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۵۸ :: ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
تنوع محصولات کشاورزی لرستان ظرفیتی برای توسعه گردشگری است

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در همایش تخصصی گردشگری که به میزبانی استان لرستان برگزار شد، گفت : استان دارای ظرفیت‌های خوبی در زیربخش‌های کشاورزی است که با ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی می‌توانیم شاهد توسعه و رونق در بخش گردشگردی استان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در همایش تخصصی گردشگری که به میزبانی استان لرستان برگزار شد، گفت : استان دارای ظرفیت‌های خوبی در زیربخش‌های کشاورزی است که با ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی می‌توانیم شاهد توسعه و رونق در بخش گردشگردی استان باشیم.

وی اظهار کرد: لرستان با تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی در تولید حبوبات رتبه اول را دارد که لرستان کانون حبوبات و محصولات باغی اعم از انار، گردو، انجیر، سیب و زردآلو است که عمدتاً این محصولات به خارج از کشور صادر می‌شود.

شاهرخی در ادامه به حوزه پرورش آبزیان در لرستان اشاره کرد و گفت: درحوزه آبزیان حدود ۳۰ هزار تن تولید استان است که این فرصت و ظرفیت‌های بسیار مناسبی است که باید از آن‌ها در بخش رونق گردشگری استفاده کنیم.

وی افزود: ما در حوزه گردشگری حدود ۱۳ محصول کشاورزی و خدماتی ارائه می‌دهیم که از غذاهای ارگانیک گرفته تا قایقرانی، ماهیگیری و بازدیدهایی از گل‌های زینتی و گیاهان دارویی و امیدوارم از این پتانسیل خوبی در کشورمان و استان لازم به شکل مؤثر استفاده شود

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید