گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۲۳ :: ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
جام جهانی برای آسیایی ها به پایان رسید/ سربلندی آسیایی ها در قطر

سه نماینده آسیا در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی 2022 قطر حدف شدند . استرالیا ، ژاپن و کره جنوبی سه نماینده شایسته آسیا در حالی با شگفتی از مرحله گروهی به دور حذفی صعود کرده بودند که در این مرحله با شکست برابر حریفان خود از ادامه شگفتی سازی و حضور در جمع هشت تیم جام جهانی 2022 بازماندند.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت، عباس دارایی_ قطر به عنوان میزبان جام جهانی در کنار ایران ، عربستان ، استرالیا ، کره جنوبی و ژاپن شش نماینده آسیا در جام جهانی بودند که از جمع این هشت استرالیا بعنوان تیم دوم گروه خود بالاتر از دانمارک و تونس در کنار فرانسه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد ، ژاپن در گروه مرگ صدرنشین شد و آلمان و اسپانیا را شکست داد و کره جنوبی نیز پس از تساوی با اروگوئه و شکست برابر غنا در میان شگفتی ها پرتغال را دو بر یک شکست داد و راهی مرحله حذفی شد.

حضور این سه تیم برای آسیا یک اعتبار ویژه در مرحله یک هشتم نهایی محسوب می شود ، در این بین ژاپن بعنوان بهترین تیم آسیایی حاضر در جام جهانی پس از صدرنشینی در گروه مرگ برابر کرواسی در حالی که یک بر صفر جلو بود ، گل تساوی را دریافت کرد و پس از پایان وقت های اضافی ، در پنالتی ها برابر کروات ها کم آورد.

استرالیا برابر آرژانتین قدرتمند یک بازی خوب را به نمایش گذاشت و با شکستی خفیف نهایتا دو بر یک برابر آلبی سلسته بازی را واگذار کرد تا حذف شده ای سربلند در این جام لقب گیرد.

کره جنوبی اما برابر برزیل در حالی که در نیمه اول یک تیم شکننده و دست و پا بسته نشان داد و چهار گل از سلسائودریافت کرده بود در نیمه دوم برزیل را کنترل کرد و یکی از گل های خورده را نیز جبران کرد تا این تیم نیز برابر قهرمان پنج دوره جام جهانی یک نمایش خوب ارائه دهد.

در بین آسیایی ها قطر با سه شکست برابر هلند و سنگال و اکوادور عملکردی بسیار ضعیف ارائه داد و ایران نیز در حالی می توانست برای اولین بار تاریخ سازی کند و تنها به یک تساوی برابر آمریکا نیاز داشت ، با تفکرات محتاط کی روش با شکست برابر این تیم از صعود بازماند و عربستانی ها نیز پس از شکست آرژانتین در بازی نخست با دو شکست در دو بازی بعدی به مرحله یک هشتم صعود نکردند.

نمایش آسیایی را باید در این جام یک نمایش موفق ارزیابی کرد ، بدون تردید جام ملت های آسیا که قرار است در سال آینده به میزبانی قطر برگزار شود یک جنگ تمام عیار بین پنج قدرت سنتی این قاره یعنی ایران ،ژاپن ، کره ، استرالیا و عربستان خواهد بود ، جام جهانی نشان داد آسیا فوتبالیش ارتقا پیدا کرده و با استاندارد های جهانی فاصله هایش کمتر شده است ، حضور مربیان صاحب سبک در کنار سرمایه گذاری های وسیع ، شاید در این جام منجر به حضور یک آسیایی در جمع هشت تیم پایانی نشد اما صدای پای آسیایی ها را دنیا شنید و احتمالا در ادوار آینده باید منتظر درخشش تیم های آسیایی بود.
عباس دارایی
چاپ سده در روزنامه یادگار امروز شماره ۱۱۴۹ تاریخ
۱۴۰۱/۹/۲۶

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید