گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۳۷ :: ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
جزئیات تشییع مراسم شهدای گمنام در لرستان

سرهنگ «رشیدی» جزئیات مراسمات، استقبال از شهدا، شبی با شهدا و تشییع شهدا در استان لرستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) مراسم تشییع سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهر‌های کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد برگزار می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: دوشنبه بیستم آذر، ساعت ۱۵ سه شهید گمنام از طریق شهرستان بروجرد وارد لرستان می‌شوند و آئین استقبال از شهدا ساعت ۱۵:۳۰ در گلزار شهدای این شهرستان برگزار و پس از نماز مغرب و عشا در مصلی مراسم شبی با شهدا برگزار می‌شود.

سرهنگ رشیدی افزود: روز سه شنبه مراسم استقبال از شهدا از ساعت ۹ تا ۱۱ در دورود، ۱۵ تا ۱۷ در الیگودرز و سپس مراسم شبی با شهدا بعد از نماز مغرب و عشا در ازنا برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: روز چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ مراسم استقبال از شهدا در بیرانشهر، ۱۵ تا ۱۷ در الشتر و همزمان با نماز مغرب و عشا نورآبادی‌ها میزبان شهدای گمنام خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ مردم شهرستان دوره چگنی میربان شهدا هستند، مراسم استقبال از شهدا از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در کوهدشت و سپس بعد از نماز مغرب و عشاء، در رومشکان مراسم شبی با شهدا برگزار می‌شود.

سرهنگ رشیدی ادامه داد: روز جمعه از ساعت ۹ تا ۱۱ شهرستان پلدختر افتخار میزبانی شهدای گمنام را دارد و هنگام نماز جمعه معمولانی‌ها میزبان شهدای گمنام هستند.

وی با بیان اینکه در شهرستان خرم آباد مراسم استقبال از شهدا بر گزار نمی‌شود، اظهار داشت: غروب روز جمعه مراسمات شبی با شهدا در سه مسجد از خرم آباد که متعاقباً اسامی این مساجد اعلام می‌شود، برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که در روز شنبه صبح دانش آموزان سه مدرسه در خرم آباد ساعاتی را میزبان شهدا باشند و سپس این سه شهید والا مقام به شهر‌های سپید دشت، فیروز آباد و کوهنانی منتقل می‌شوند و مراسم استقبال از شهدا در این شهر‌ها برگزار می‌شود.

سرهنگ رشیدی در پایان گفت: شهید گمنام ۲۲ ساله که در منطقه جزیره مجنون و عملیات خیبر به شهادت رسیده در کوهنانی، شهید گمنام ۲۰ ساله در منطقه سومار و عملیات کربلای ۶ به شهادت رسیده در سپیددشت و شهید گمنام ۱۸ ساله در منطقه شرق دجله و عملیات بدر به شهادت رسیده در فیروزآباد به خاک سپرده می‌شوند.

انتهای پیام/

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید