گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۱۰ :: ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
حضور مدیر مخابرات منطقه لرستان در جلسه علنی شورای شهر خرم آباد

دکتر نبی اله شمسی فر مخابرات منطقه ، معاون و مدیران مخابرات منطقه لرستان مهمان هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر بودند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این نشست پیرامون تعامل شورا و شهرداری با مخابرات و توسعه زیر ساختهای ارتباطی در شهر خرم آباد بحث و تبادل نظر شد .

در ابتدای جلسه کرم نعمتی ریاست شورای اسلامی شهرخرم آباد که ریاست این جلسه را به عهده داشت در سخنانی مشکلات مخابراتی سطح شهر را به صورت اجمالی مطرح نمود و دیگر اعضای شورای اسلامی شهر نیز پیرامون مشکلات از جمله مطالبات شهرداری از مخابرات منطقه ، بازگشایی خیابان بهارستان و تعیین و تکلیب زمین مخابرات در پشته حسین آباد ، احداث سایتهای تلفن همراه ، و همچنین مسائل پیرامون پهنای باند اینترنت به گفتگو پرداختند.

دکتر نبی اله شمسی فر در این دیدار با شورای شهر خرم آباد با اشاره به طرح های اجرایی مخابرات در شهر خرم آباد گفت: تاکنون به همت مخابرات منطقه لرستان طرح های توسعه ای بسیاری در مناطق شهر ، در بخش ثابت و سیار عملیاتی شده که با حمایت نهادهای حاکمیتی و مردمی این روند ادامه خواهد یافت.

وی شورای شهر را یکی از نهادهای مردمی تصمیم ساز در عرصه شهر دانست و گفت: شوراهای شهر می توانند با اتخاذ روشهای عملکردی موثر و همکاری با مجموعه هایی مانند مخابرات ، تاثیر بسزایی در روند توسعه شهر داشته باشند.

دکتر شمسی فر در این جلسه با اشاره به لزوم هوشمند شدن شهرها در عصر حاضر اظهار کرد: در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهرها به عنوان بستر تامین کننده زیرساخت های ارتباطی، ناگزیر از هوشمند هستند و قطعا نیل به این هدف تاثیر بسزایی در تسهیل امور شهری و شهرداری ها خواهد داشت.

در ادامه دکتر شمسی فر مدیر مخابرات منطقه لرستان گزارشی از آخرین وضعیت مخابراتی شهر خرم آباد را ارائه و به رفع مشکلات مربوط به تملک، نصب و راه اندازی دکل های مخابراتی و واگذاری سرویس‌ها بربسترفیبرنوری بحث وتبادل نظردر باب مشکلات پیش روی توسعه ارتباطات شهری پرداختند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان توسعه زیرساخت های مخابراتی را شرط تحقق شهر هوشمند دانست و عنوان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و سرویس ها و خدمات مبتنی بر آن، به هیچ عنوان بدون تامین زیرساختهای مخابراتی لازم امکان پذیر نبوده و این توسعه نیازمند همکاری بیش از پیش مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری هاست.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با بیان اینکه تعامل با شهرداری به شیوه سنتی بی‌فایده است، گفت: هر قدر همکاری بین شهرداری و مخابرات بیشتر باشد نتایج بهتری خواهد داشت در همین راستا مخابرات و شهرداری می‌توانند در درآمدهای خود شریک شوند. روش سنتی قرارداد حفاری باید منسوخ شده و به سمت تعامل مشترک حرکت کنیم.

شمسی‌فر با اشاره به اینکه گسترده‌ترین و امن‌ترین شبکه فیبرنوری شهر خرم‌آباد در اختیار مخابرات می باشد اضافه کرد: شرکت مخابرات آمادگی دارد تا در حوزه دیتاسنترها با شهرداری همکاری کند. علاوه بر این، مجوزی صادر شده که براساس آن می‌توان به همه افرادی که به نحوی با شهرداری در ارتباطند، سرویس‌های ارزان‌قیمت با بازپرداخت اقساطی ارائه کرد.

وی با اشاره به اجرای پروژه چتر وای‌فای در خرم‌آباد و ۶ شهر استان لرستان، تصریح کرد: چتر وای‌ فای هم‌اکنون در پارک کیو خرم‌آباد، زیبا کنار، پارک نسترن، ترمینال برون‌استانی، فرودگاه، دانشگاه‌های لرستان و آزاد اسلامی، قلعه فلک‌الافلاک، و جهاد دانشگاهی فعال است. مجوزهای لازم برای بهره‌برداری از این پروژه صادر شده و ساکنان این منطقه می‌توانند به این سیستم متصل شوند که فرصت خوبی برای شهرداری در ارائه تبلیغات است.
بر اساس این گزارش در ادامه دکتر شمسی فر مدیر مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد، مخابرات آمادگی لازم جهت ارایه خدمات راه اندازی دوربین های نظارتی شهری ، اتصال ساختمانهای اداری شهرداری به شبکه فیبر نوری ، واگذاری سرویس اینترنت مخابرات به کارکنان با شرایط ویژه و فعالسازی سیم کارت سازمانی جهت مدیران و کارکنان شهرداری را دارد .

گفتنی است: در این جلسه حضار به بحث و تبادل نظر در مورد راه های کاهش مشکلات پیش روی توسعه زیرساختهای ارتباطی در این شهرستان پرداختند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید