گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۷:۴۷ :: ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
حفاظت از عرصه و اعیان منابع ملی وظیفه همگانیست

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در دیدار با پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلسله گفت: حفاظت از عرصه و اعیان منابع ملی یک وظیفه همگانیست.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شیرزاد نجفی در ابتدا به تعهداتی که برای شهرستان سلسله از قبیل انجام ۴۵ هزار هکتار کاداستر اراضی ملی که تا پایان سال بایستی به اتمام برسد، ذخیره گاه جنگلی، زراعت چوب و…اشاره کرد و تصریح نمود: یکهزار و ۱۰۰ هکتار تعهد ایجاد شده برای استان در بُعد زراعت چوب لحاظ گردیده که با درخت صنوبر این مهم بایستی صورت بپذیرد.

وی مباحث دیگری از قبیل استحصال چوب و ممیزی مراتع را بسیار مهم تلقی کرد و خاطرنشان نمود: پروانه های چرا صادر شده تا سال ۱۴۰۰ باطل خواهند شد به جزء آندسته پروانه هایی که دارای طرح مرتعداری باشند.

نجفی ارتقا پوشش حفاظتی، اخذ حقوق دولتی، بهره مالکانه طرح ها و… را علاوه بر مباحث دیگر، مهم برشمرد و بیان کرد: صیانت و جنگل کاری اقتصادی شامل ۱۰۰ هکتار بذرکاری جنگلی، ۱۵۰ هکتار نهال کاری و ۲۸۰ هکتار گیاهان دارویی در داخل طرح های مرتعداری بایستی اجرا شود.

در ادامه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلسله گزارش عملکردی در تمامی حوزه های کاری را با آمار و ارقام ارائه داد و گفت: با رایزنی ها و جلسات مکرر توانستیم تنش های طایفه ای ۱۵ ساله را در بحث مرتعداری در ۲ منطقه خاتمه دهیم.

امیرمحمد نظرپوری با اشاره به اینکه مباحث تخریب و تصرف و تعهدات یگان حفاظت در حال انجام است افزود: طرح جنگل کاری اقتصادی چشمه علی اکبر به مساحت ششصد هکتار به کشت بادام اختصاص یافته است.

وی در پایان با تقدیر از مدیر کل ساعی و پرتلاش استان که به شهرستان ها سرکشی می کند و چهره به چهره پای سخنان و درد و دل های پرسنل می نشیند، خاطرنشان کرد: حقیقتا انتظار داریم همانطوریکه مهندس نجفی در بحث ساخت و ساز چه در احداث پاسگاه های حفاظتی، چه در نوسازی ساختمان های اداری و… در کل استان انقلابی ایجاد نموده، نوسازی ساختمان اداری الشتر را نیز مد نظر داشته باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید