مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری لرستان:
تاریخ: ۲۳:۵۵ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
خوشبختانه میزان رعایت و کنترل ترددها در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی به بیش از ۷۵ درصد رسید

علی جوانمرد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سنگ نوشته، اظهار کرد: طبق سیاست های ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و هماهنگی خوب کلیه دستگاههای اجرایی از جمله شورای تامین در استان و شهرستانها خوشبختانه میزان رعایت و کنترل ترددها از حدود ۴۰ درصد در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی به بیش از ۷۵ درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی جوانمرد افزود: به منظور حفظ سلامت مردم آن بخش از شهروندان و هموطنانی هم که رعایت نکردند با پرداخت جرائم در نظر گرفته شده رانندگی مواجه گردیدند.

جوانمرد در خصوص کنترل بازار و فعالیت اصناف نیز بیان داشت: ابتدا برابر دستورالعمل های ابلاغی نسبت به اعمال محدودیت های ساعت عدم فعالیت اصناف بعد از ساعت ۱۸ به ویژه در سطح شهرهای قرمز اقدام شد که خوشبختانه بالاتر از ۸۰ درصد از اصناف همراهی و همکاری خوبی داشتند و آن بخش از اصناف نیز که به دلایلی بی توجهی داشتند، مورد برخوردهای قانونی لازم قرار گدفتند.

وی تکمیل کرد: اما در مجموع همکاری اصناف در تعطیلی بازار و اصناف بسیار خوب و رضایت بخش بوده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری لرستان در بیان گزارشی از مجموعه نظارت ها و اقدامات انجام شده در دو هفته اخیر، تشریح کرد: دفتر امنیتی و انتظامی استانداری به عنوان بخش کوچکی از مجموعه بزرگ مدیریت استان به نوبه خود اقدامات شاخصی انجام داده است؛ مانند: تشکیل جلسات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا، فعال سازی ادارات و دستگاههایی که در فرآیند شیوع و کنترل بیماری کرونا دخیل هستند، هماهنگی بین دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی به منظور تعطیلی اصناف و بازار، رصد نارضایتی های اجتماعی و انجام اقدامات پیشگیرانه با همکاری دستگاههای مربوطه، ورود جدی و فعال شوراهای تامین استان و شهرستان ها، کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها به ویژه در شهرهای قرمز و رصد شبانه روزی وضعیت اعمال محدودیت ها در استان.

علی جوانمرد در خصوص وجود شهروندانی با شرایط اورژانسی در محدودیتهای اخیر نیز اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده و به منظور جلوگیری از بروز مشکل برای آن دسته از شهروندان و هموطنان محترم که بنا به ضرورت جهت انجام امور درمانی و اورژانسی ؛ ماموریت های کاری و اداری مجبور بودند به سایر استان ها مسافرت نمایند، با هماهنگی ناجا، پلیس راهور و استانداری های کشور اقدام به صدور برگ تردد برای شهروندان نمودیم و در خصوص ترددهای بین استانی نیز با هماهنگی صورت گرفته با فرمانداریهای استان مشکل این عزیزان رفع شد.

جوانمرد در خصوص استقبال یا استنکاف مردم و کسبه در این دوره از محدودیتها تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به اطلاع رسانی های خوبی که مدیریت استان و در راس آنها استانداری، فرمانداریها و کلیه متولیان امر داشتند در مجموع شاهد استقبال خوب و بالاتر از ۸۰ درصدی مردم از اعمال محدودیت ها بودیم.

وی با اشاره به اینکه شماری معدودی از اصناف از اعمال محدودیتها سرباز می زدند، گفت: این دسته از کسبه عمدتا به علت بدهی، استیجاری بودن مغازه های خودو مشکلات اقتصادی و معیشتی و.. در مقابل تعطیلی صنوف خود مقاومت می کردند که با ورود بازرسی اکیپ های نظارتی مورد برخورد قانونی قرار گرفتند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری لرستان در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شالله که با همت و تلاش مردم و مسئولین شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس در سطح استان و کشور باشیم و نیز از تلاش و زحمات دلسوزانه کادر درمان، شوراهای تامین، همکاری سایر دستگاه های اجرایی و همه عزیزانی که در امر پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ما را یاری می کنند، تقدیر و تشکر می کنیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید