تاریخ: ۱۵:۴۱ :: ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
دبیر جامعه اسلامی کارگران لرستان: خبرنگاران تجسم آگاهی و دلسوزی هستند/ فلاکت در لرستان ناشی از نبود کمیته تخصصی اقتصاد است

صبح امروز دبیر جامعه اسلامی کارگران لرستان در نشست با جمعی از اصحاب رسانه استان ضمن تبریک روز خبرنگار، اصحاب رسانه را خادمین بی منت و بی چشمداشت مردم عنوان کرد وگفت: خبرنگاران تجسم امانت، مسوولیت و دلسوزی هستند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی دهقان نژاد افزود: قلم سلاح خبرنگار است و این خبرنگاران هستند که در سنگر دفاع از مردم همواره صدای مردم ضعیف، محرومین و کارگران را فریاد می زنند.

دهقان نژاد با اشاره به اینکه نخستین بار تشکل جامعه اسلامی کارگران در سال ۱۳۷۱ شکل گرفت، اذعان داشت: بنده از شهریور سال ۱۳۹۸ عهده دار این مسوولیت شدم و خوشبختانه تا کنون بیش از ۳ هزار نفر عضو شناسنامه دار در استان داریم.

وی در ادامه شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران لرستان را متشکل از تیمی قوی با ظرفیت بیش از ۷۰ درصد جوان و نخبه کارگری دارای ایده عنوان کرد.

دبیر جامعه اسلامی کارگران لرستان در خصوص مشکلات کارگری در لرستان تصریح کرد: نرخ فلاکت در لرستان بالاست چرا که نرخ تورم و بیکاری بالاست و مشکلات عدیده کارگران این استان ناشی از وجود مدیران نارآمد است که متاسفانه در استان ما حتی رشته تحصیلی معاونین اقتصادی استان با رشته اقتصاد تطابق ندارد!

علی دهقان نژاد خطاب به استاندار لرستان به عنوان مدیریت ارشد استان تاکید کرد: به جهت رفع مشکلات اقتصادی استان لرستان نیازمند وجود یک کمیته تخصص اقتصادی هستیم و آمار بیکاری در لرستان از سوی رسانه ها شیطنت آمیز اعلام نمی شود بلکه بسیار جای تاسف دارد که نرخ بیکاری در لرستان ۲۱ درصد است و هر روز شاهد تعطیلی و رکود صنایع استان هستیم که الزام توجه و همت مدیریت اقتصادی لرستان را ایجاب می کند.

دهقان نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار کارگر لرستانی از کار بیکار شده اند، اظهار داشت: تعطیلی شرکت پارسیلون، اختصاص وام به افراد خاص که دغدغه اشتغالزایی نداشتند و تعطیلی سایر بخشهای خصوصی که همگی ماوا و منبع درآمد کارگران استان محسوب می شوند همان فلاکت لرستان است که امیدواریم مدیریت ارشد استان توجه ویژه ای به این مساله و مشکلات عدیده کارگران داشته باشند.

دبیر جامعه اسلامی کارگران در بخش دیگری از سخنان خود این تشکل را تشکلی مستقل و خادم قشر کارگر عنوان کرد و گفت: از همه عزیزانی که دل در گرو توسعه استان دارند خصوصا دو مدیر حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان که بیشترین همکاری را با ما داشتند، تقدیر و تشکر می کنیم.

در خاتمه این نشست دبیر جامعه اسلامی کارگران لرستان با حضوری برخی از اعضای مرکزی این نهاد از خبرنگاران فعال در حوزه اخبار و مشکلات کارگری استان، تجلیل کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید