استاندار لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۱۹ :: ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
در لرستان شواهدی از ورود موج پنجم کرونا مشاهده می شود

استاندار لرستان گفت: بر اساس گزارشات اعلام شده از ستاد ملی مقابله با کرونا، موج پنجم کرونا در کشور آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست دکتر روحانی و با حضور مسئولین و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد .

استاندار لرستان در خصوص این جلسه گفت: بر اساس گزارشات اعلام شده از ستاد ملی مقابله با کرونا، موج پنجم کرونا در کشور آغاز شده و متاسفانه بسیاری از استان ها درگیر این موج شده اند .

خادمی اظهار داشت: در لرستان نیز شواهدی از ورود موج پنجم مشاهده می شود و تعداد شهر های وضعیت قرمز استان از دو شهر به چهار شهر افزایش داشته است .

وی تصریح کرد: سایر شهر های استان که هفته گذشته در وضعیت زرد قرار داشتند، وارد وضعیت نارنجی شده و فقط رومشکان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد .

رئیس‌ ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: بررسی آمارها از افزایش روند بستری ها و متعاقب آن مرگ بر اثر کرونا در هفته های آتی حکایت دارد که لازم است مردم، اصناف و کسبه در روزهای آینده در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیشتر همکاری کنند .

خادمی تاکید کرد: تا می توان باید از ترددهای غیرضروری در سطح شهر، پارک ها و اماکن عمومی پرهیز کرد و ادارات نیز با رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا و استفاده از شرایط دورکاری کارکنان، نسبت به کنترل وضعیت بیماری اهتمام داشته باشند .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ورود استان به موج جدید کرونا و افزایش سرعت انتقال ویروس جهش یافته موسوم به دلتا، از مردم می خواهیم هر گونه مراسم منجر به تجمع مانند عزاداری یا عروسی را  برگزار نکنند و از حضور در این قبیل تجمعات اکیدا دوری کنند .

استاندار لرستان افزود: تاکنون شواهدی از حضور ویروس دلتا در لرستان مشاهده نشده و تمامی مبتلایان جدید مربوط به ویروس قبلی هستند، اما باید در نظر داشت این ویروس تا مرزهای استان رسیده و در صورت ورود، افزایش شدت در موج پنجم را منجر می شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید