مدیر مخابرات منطقه لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۰۹ :: ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
در لرستان ۶۲۰ هزار تلفن ثابت منصوبه داریم / بالای ۴ هزار کیلومتر فیبر نوری در استان داریم

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: یکی از مطالبات استان از مجموعه وزارت ارتباطات توسعه زیرساختهای فیبر نوری بوده چرا که نیازمند به ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری هستیم البته اکنون در مجموع بالای ۴ هزار کیلومتر فیبر نوری در لرستان داریم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، نبی الله شمسی فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: درآمد و هزینه مخابرات در حوزه ثابت به هیچ با هم تطبیقی ندارد و استان ما از این قضیه نسبت به نرم کشور بیشتر رنج می برد.

وی ادامه داد: در لرستان ۶۲۰ هزار تلفن ثابت منصوبه داریم که زیر ۵۰ درصد فعال است در‌آمد ما به ازای هر خط تلفن ثابت ۵۶۰۰ تومان و هزینه ما به ازای هر خط بالغ بر ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان است‌.

مدیر مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: تمام تلاشمان این است که با بضاعت موجود لرستان را به جایگاه مطلوبی در کشور برسانیم با تلاش صورت گرفته در ارزیابی جامع عملکردی شش ماهه ابتدایی لرستان ۶۲۰ هزار تلفن ثابت منصوبه داریم که زیر ۵۰ درصد فعال است.

شمسی فر اظهار داشت: در لرستان تلاش بر این است که از همه منابع در اختیار به نحو احسنت استفاده کرده و بهره وری را افزایش دهیم به عنوان نمونه بیش از ۵ مرکز مخابرات استان با استفاده از تاسیس نیروگاه خورشیدی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد برق مصرفی آنها را تامین کنیم.

این مسوول بیان کرد: این ارتقا رتبه توجه مسولین مخابرات کشور را به استان جلب کرده و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت در راستای توسعه زیرساخت های مخابراتی استان استفاده کنیم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: در حوزه توجه و نگاه به مشتریان دو اقدام تبدیل مخابرات منطقه لرستان به هاب منطقه غرب کشور برای پاسخگویی به مشتریان باند پهن ای دی ای اس ال و ۱۱۸ بوده است.

شمسی فر بیان کرد: یکی از مطالبات استان از مجموعه وزارت ارتباطات توسعه زیرساختهای فیبر نوری بوده چرا که نیازمند به ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری هستیم البته اکنون در مجموع بالای ۴ هزار کیلومتر فیبر نوری در لرستان داریم.

وی گفت: ۴ شهرستان کوهدشت، چگنی، رومشکان و پلدختر از نعمت فیبر نوری محروم بوده البته پروژه های مختلفی در حال اجراست که از مهمترین آنها می توان به در حال اجرا بودن فیبر نوری خرم آباد به پلدختر اشاره کرد.

این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه با اجرای ۶۰۰ کیلومتر دیگر فیبر نوری اغلب مناطق استان از این نعمت برخوردار هستند، افزود: امیدواریم با حمایت مسوولین این امر محقق شود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد: میزان رضایت مشتریان از خدمات تلفن ثابت بیش از ۸۵ درصد است.

شمسی فر یکی از عمده ترین مشکلات شبکه های تلفن ثابت را سرقت تجهیزات مخابراتی دانست و افزود: امیدواریم این امر با همکاری دستگاه های مختلف این مهم کاسته شود.

وی گفت: در حوزه توسعه تلفن همراه تابع ابلاغیه های وزارت ارتباطات هستیم اگر این وزارت خانه با اپراتور همراه اول به توافق برسند ما در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام خواهیم داد که تاکنون تمامی برنامه های ابلاغی را در لرستان انجام دادیم.

شمسی فر گفت: امیدواریم در استان با حمایت مسوولین و همدلی خواهیم توانست به رتبه های عملکردی بالاتری دست یابیم .

وی بیان کرد: اکنون در تمامی مراکز تلفن ثابت استان امکان واگذاری سرویس vdcl وجود دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید