گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۲۳ :: ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
دستگیری متخلف زنده گیری پرندگان شکاری در دلفان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از دستگیری یک نفر متخلف زنده گیری پرندگان شکاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، قاسم دلفانی گفت: در پی گزارشات همیاران محیط زیست مبنی بر وجود متخلفین زنده گیری پرندگان شکاری در شهرستان دلفان، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با هماهنگی دادستان شهرستان به منطقه مورد نظر ( بایر خاوه) عزیمت نموده و موفق به شناسایی چند نفر متخلف زیست محیطی و دستگیری یک نفر از آنها که اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری نموده بود شدند.

دلفانی افزود: این متخلف دستگیر شده که از استانهای جنوبی کشور می باشد  با همدستی دو نفر از بومیان منطقه که شناسایی شده اند و در حین عملیات تعقیب گریز متواری شده اند در کومه اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری می نمودند.

وی گفت: از این متخلفین یک بهله شاهین، یه بهله دلیجه و دو قطعه کبوتر وحشی به همراه وسایل زنده گیری پرندگان، کشف و ضبط گردید. 

دلفانی اظهار داشت: پرونده این متخلف پس از بازجویی مقدماتی جهت سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع که این متخلف با دستور دادستان شهرستان روانه بازداشتگاه شد و حکم جلب دو نفر دیگر از طرف مقام محترم قضایی صادر شد. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: ادوات کشف شده از وی طبق ماده ۱۴ قانون شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست تا صدور رأی قطعی به صورت امانی زیر نظر این اداره باقی می ماند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید