تاریخ: ۲۳:۳۴ :: ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
دولتی ها کمر به مرگ مطبوعات بسته اند!/ مرگ مطبوعات موجب افزایش آسیبهای اجتماعی ست

شامگاه امروز انتشار خبری از خبرگزاری مهر ناقوس مرگ برای مطبوعات کشور را به صدا درآورد.در این خبر عنوان شده بود که الزم دولتی ها به انتشار آگهی در روزنامه حذف شد!

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت- دولت عزیز ما برای صرفه جویی اقتصادی تدبیری بهتر از قربانی کردن مطبوعات پیدا نکرده است! همیشه دیواری کوتاه از رسانه نبوده و نیست. قشر خبرنگار و مدیرمسئول استخدام دولت نیستند حتی بیمه خبرنگاری را هم باید از جیب خودشان پرداخت کنند.
در این شغل مقدس تنها دلگرمی ما رضایت مردم است و این افتخار که می توانی در همین مطبوعات برای مظلومین دادخواهی کنی که با هیچ چیز قابل قیاس نیست اما آیا کسی صدای مطبوعات را هم‌می شنوند!؟
در این شغل هر روز، شاهد سنگ اندازی جدیدی هستیم مثل بحران گرانی کاغذ، هزینه چاپ، لیتوگرافی و…. قطع یارانه چاپ یا کسر یارانه و امسال هم فاکتور مالیات بر رسانه اضافه شد در حالیکه پیش تر معاف از مالیات بودیم!
این دولت چه فکری کرده آیا از رسانه و اوضاع معیشتی رسانه خبر دارد!؟
مطبوعات ما اگر فقط چند درصد از بودجه فرهنگی ادارات سهم داشتند، تا این حد درگیر بحران چاپ و وصولی های قطره چکانی نبودند!
دولت با تدبیر صرفه جویی اقتصادی کمر به مرگ‌مطبوعات بسته است. دولتی ها می خواهند ۵۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی کنند اما به چه قیمتی؛
مرگ آگاهی بخشی و اطلاع رسانی
خالی شدن گیشه های مطبوعاتی
مرگ مطالعه و فرهنگ‌عمومی
کاهش انگیزه برای مطالبه گری و تولید محتوای فرهنگی.
روزی که روزنامه ها نباشند، هیچ ذهن و تحلیلی سمت کنترل و مبارزه با آسیبهای اجتماعی نخواهد رفت و به تعبیر خیلی از همکاران این خودزنی دولت بشدت غیرمنتظره بود.
در این آشفته بازار خبر اختلاس و ضعف مدیریتی در فضای مجازی، اگر روزنامه بمیرد هیچ جوابیه و شفاف سازی مستند و مستحکمی هم وجود نخواهد داشت لذا پیش داوری، قضاوتها عجولانه، اتهام پشت اتهام و بی اعتمادی فضای جامعه را پر خواهد کرد.
با این منوال فقط در استان لرستان ۳۰۰ خبرنگار و مدیر مسئول که تنها شغل رسمیشان رسانه است، بیکار خواهند شد. صرفه جویی اقتصادی دولتی ها به چه قیمتی!؟
بیکاری و سردرگمی ۳۰۰ نفر!
شاید هم ۳۰۰ شوتی!
و …..
اسم این‌ کار صرفه جویی اقتصادی نیست بلکه افزایش آسیبهای اجتماعی است.

از مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و جناب پدرام پاک آیین نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات انتظار داریم نظاره گر مرگ روزنامه و فرهنگ عمومی نباشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید