گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۱۸ :: ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
رانندگان با احتياط کامل رانندگي کنند

رئيس پليس راه استان گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسي در خصوص بارش باران، برف و مه صبحگاهي در نقاط مختلف لرستان، رانندگان با احتياط کامل رانندگي کنند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سرهنگ “محمدزارعي” اظهار داشت: حوادث مختلف رانندگي ناشي از لغزنده بودن جاده ها در هنگام بارش نزولات آسماني هر ساله صدمات جاني و خسارت هاي مالي فراواني برجا مي گذارد.

رئيس پليس راه استان لرستان تصريح کرد: لغزندگي و مه جاده‌ها يکي از عوامل مهم حوادث رانندگي است و رانندگان براي پيشگيري از حوادث ناگوار، ضمن حرکت با سرعت مطمئنه از توقف و شتاب ناگهاني بپرهيزند، رانندگي در هواي باراني دقت و احتياط بيشتري را مي طلبد و با سرعت مطمئنه در همه شرايط مي توانيد کنترل خودرو را در اختيار داشته باشيد

وي ادامه داد: بررسي هاي انجام شده نشان دهنده آن است که خطاي عامل انساني در اثر عدم رعايت قوانين و مقررات ترافيکي مانند سرعت غير مجاز و غير مطمئن، سبقت غيرمجاز و عدم رعايت فاصله طولي با خودروي جلويي در هنگام رانندگي از علل اصلي بروز تصادفات در جاده هاي لغزنده است.

سرهنگ زارعي تصريح کرد: رانندگي در جاده لغزنده و کنترل خودرو شرايط نامناسبي براي راننده و خودرو ايجاد مي کند، نگه داشتن خودرو در شرايط خوب فني و سرويس به موقع، احتمال حادثه را در هنگام رانندگي کاهش مي دهد.

رئيس پليس راه استان ادامه داد: موقع رانندگي در جاده به خصوص در گردنه ها و ارتفاعات، اگر با بارش باران يا برف و يا يخ زدگي روبرو شديد، بايد دو مولفه ” سرعت مطمئنه” و ” فاصله طولي مناسب” را رعايت کنيم.انتخاب لاستيک مناسب بسيار مهم است . کشش بين لاستيک و جاده تعيين مي کند که خودرو چه طور حرکت کرده که اين موضوع براي ايمني رانندگي ضروري است و لازم است از لاستيک سالم و مناسب که داراي آج کافي باشد استفاده شود.

وي در ادامه افزود: همچنين بايد اطمينان حاصل شود برف پاکن هاي شيشه جلو سالم بوده و اگر کهنه و فرسوده شده اند، آنها را تعويض و بخاري و گرمکن هاي شيشه خودرو را نيز کنترل تا از کارکرد صحيح آن مطمئن شود.

سرهنگ محمدزارعي يادآوري کرد: وجود جعبه ويژه رانندگي در فصول بارش سال به کنترل شرايط اضطراري کمک مي کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید