گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۱۲ :: ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
رانندگان می توانند از طریق سامانه اینترنتی ۱۲۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ میزان تخلفات خود را مشاهده کنند

رئیس پلیس راه استان گفت: رانندگانی که جرایم آن‌ها بیش از 30 میلیون ریال است، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند چرا که براساس قانون توقیف می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سرهنگ”محمد زارعی” بیان داشت: با اعلام این خبر، اظهارداشت: براساس تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آن دسته از رانندگانی که مبلغ جرایم رانندگی آن ها بیش از ۳۰ میلیون ریال باشد، مشمول توقیف فیزیکی و سیستمی می شوند.

وی افزود: برابر این قانون مامورین پلیس راه به محض رویت چنین خودروهایی، موظف به توقیف وسیله نقلیه هستند تا این جرایم پرداخت شود.

این مقام انتظامی اضافه کرد: رانندگان می توانند از طریق سامانه اینترنتی راهور ۱۲۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ و همچنین مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ از میزان تخلفات خودروی خود مطلع شوند.

رئیس پلیس راه استان گفت: رانندگان وسائط نقلیه‌ای که مرتکب تخلفات رانندگی حادثه‌ساز می‌شوند علاوه بر اعمال جریمه رانندگی نمره منفی اخذ می کنند و در سوابق گواهینامه رانندگی آنان در سامانه اجرائیات ثبت می‌شود.

سرهنگ زارعی، تصریح کرد: رانندگان هنگام رانندگی از انجام تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و غیره که منجربه خطر افتادن جان خود و دیگر رانندگان می شود خودداری کنند، زیرا پلیس راه نسبت به اعمال قانون و توقیف وسایل نقلیه اقدام می نماید.

این مقام انتظامی، تصریح کرد: در صورت تکرار تخلفات یادشده و به حدنصاب رسیدن ۳۰ نمره منفی در مرحله اول، گواهینامه آنان به مدت سه ماه ضبط و از رانندگی محروم می شوند.

سرهنگ زارعی، خاطرنشان کرد: برابر تبصره ۲ ماده ۷ همین قانون در صورتی که متخلف به مدت ۶ ماه از زمان آخرین تخلف منجر به نمره منفی مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود همه نمرات منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته بدون اثر می شود و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول او محسوب می شوند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید