گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۰۲ :: ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
راه‌اندازی اپلیکیشن «خرم‌‌آباد من» برای راهنمایی مسافران نوروزی

شهردار خرم‌‌آباد با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن «خرم‌‌آباد من»، گفت: علاوه بر راهنمای گردشگری، معرفی جاذبه‌ها و هتل‌های خرم‌‌آباد در اپلیکیشن «خرم‌‌آباد من»، موضوع مدیریت پسماند هم در آن تعریف شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته ، داریوش بارانی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مدیریت پسماند هم به صورت تفکیک از مبدا و هم به صورت پردازش در مقصد تا پایان سال عملیاتی خواهد شد، اظهار کرد: تفکیک زباله از مبدا و پردازش در مقصد با برون سپاری و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پردازش در مقصد قبل از شروع سال جدید به طور کامل وارد فاز عملیاتی و اجرایی می‌شود، گفت: اما تفکیک از مبدا با توجه به لزوم انجام اقدامات فرهنگی و آموزش شهروندی در سطح مدارس، صدا و سیما و تبلیغات شهری به عنوان بخشی از تعهد قرار داد است که با تاخیر ۵ تا ۶ ماهه انجام می‌شود.

شهردار خرم‌‌آباد تاکید کرد: ، پیمانکار پروژه تفکیک از مبدا نیاز به کار اساسی در حوزه فرهنگ سازی و آموزش شهروندی دارد، بنابراین ممکن است کار به کندی پیش برود.

بارانی بیرانوند با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن خرم‌‌آباد من، توضیح داد: علاوه بر راهنمای گردشگری، معرفی جاذبه‌ها و هتل‌های خرم‌‌آباد در اپلیکیشن خرم‌‌آباد من موضوع مدیریت پسماند هم در آن تعریف شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه سایت پردازش نیاز به نوسازی و بازسازی دارد، گفت: وضعیت نامطلوب سایت دفن زباله باعث شد که سال گذشته ستاد بحران در فرمانداری تشکیل شود، ما هم کمتر از یکسال گذشته با توجه به دغدغه و نگرانی دوستداران زیست محیطی ورود جدی داشتیم.

به گفته شهردار خرم‌‌آباد سایت دفن زباله شهرداری خرم‌‌آباد در حال حاضر یک سایت کاملا ایمن است، امسال مراسم نهال کاری و کاشت درخت را در سایت توسط سازمان های انجام شد

بارانی بیرانوند گفت: ما به دنبال این هستیم که سایت دفن زباله نه تنها خطری نداشته باشد، بلکه در حوزه زیست محیطی بتواند ظرفیت کنترل شیرابه زباله‌ها را هم داشته باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به شکایت اهالی سایت دفن زباله در خصوص آتش سوزی، وجود حیوانات موذی و موارد دیگر شهرداری به دنبال این است که با نهال کاری سایت را به سایت نمونه تبدیل کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید