رییس جهاد کشاورزی لرستان خبر داد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۴۱ :: ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
رشد ۱۲۰ درصدی تولید گندم در لرستان/ تلاش جهادی برای امنیت غذایی، تولید غذای سالم و خدمت صادقانه

صبح امروز سومین یادواره ۸۶ شهید جهادگر لرستان با حضور استاندار لرستان، رییس جهاد کشاورزی استان لرستان و شماری از مسئولان استانی در سالن همایش‌های جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان در این همایش خبر داد: امسال به فضل الهی و تدبیر دولت سیزدهم ۲۷۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است.

سید عماد شاهرخی با تاکید بر روحیه جهادی در سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: امنیت غذایی، تولید غذای سالم و خدمت صادقانه و همینطور دلگرم کردن مردم به نظام و انقلاب همگی از وظایف خطیر سازمان جهاد کشاورزی استان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: امروز نیاز است که همه دست در دست هم با همدلی و وحدت و به دور از مسائل حاشیه‌ای خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

شاهرخی افزود: جهاد وظایف سنگینی برعهده دارد و تمام همکاران این سازمان در سراسر استان تلاش می کنند در راستای اهداف والای انقلاب قدم بردارند و جهشی در کشاورزی استان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در سال زراعی قبل در استان  ۱۲۳ هزار تن گندم به سیلوها تحویل شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: با افزایش قیمت گندم از ۵ هزار و پانصد به ۱۱ هزار و پانصد و کارهای تحقیقاتی، نظارت بر کاشت، داشت و برداشت، جهش خیره کننده ای در تولید گندم صورت گرفت.

وی با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی تولید گندم در استان خاطر نشان کرد: امسال به فضل الهی و تدبیر دولت سیزدهم ۲۷۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است.

شاهرخی با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در این سازمان برای کنترل بازار بیان داشت: در اقدامی بی سابقه ۲ هزار تن مرغ گرم، منجمد و ذخیره شده و با خرید تضمینی گوشت گوسفند و گوساله در استان می توان تلاطم های آتی و نوسان قیمت را با عرضه به موقع گوشت و مرغ در دست گرفت.

وی ادامه داد: در سال زراعی قبل اقدامات بزرگی صورت گرفت که می توان به کشت ۵۷۰ هکتار دانه روغنی کاملینا  و ۳۰۰ هکتار دانه روغنی گلرنگ در استان اشاره کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان با تاکید بر برنامه ریزی دقیق و مدون این سازمان تصریح کرد: با تلاش مستمر و شبانه روزی کارکنان و همکاری کشاورزان استان در حال برنامه ریزی برای کشت مناسب هر منطقه و روستا هستیم.

وی با اشاره به وحدت و همدلی موجود در بین مدیران استان اضافه کرد: در سفر دکتر رئیسی رئیس جمهور وقت ایران ۸۵۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان اختصاص داده شد.
 
سید عماد شاهرخی با اشاره به جلسات و پیگیری های مکرر نماینده ولی فقیه در استان، مدیران ارشد لرستان، نمایندگان مجلس و سازمان جهاد کشاورزی لرستان تشریح کرد: به عنوان تنها استان در سطح کشور موفق شدیم یک هزار و صد میلیارد تومان بودجه برای بخش کشاورزی لرستان اعتبار کسب کنیم.

در پایان رئیس جهاد کشاورزی استان از نامگذاری سالن اجتماعات این اداره کل به سالن شهدای جهاد کشاورزی خبر داد و از خانواده‌های شهدا با اهدا تابلو فرش یادبود شهدا و لوح تجلیل به عمل آمد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید