مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۰۰ :: ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
رشد ۴۰۰ درصدی فعالیت‌های حوزه ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان، ۲۱ برنامه و فعالیت شاخص را در این راستا اجرا می کند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جلسه هماهنگی کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش کنگره ۶۳۰۰ شهید استان، صبح امروز چهارشنبه پنجم‌ آبان ماه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست اداره فرهنگی و مطبوعات، کارشناسان اداره کل و همچنین ریاست سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار شد.

 
احمدحسین فتایی در این جلسه با تاکید بر این نکته که « ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک تکلیف شرعی و ملی است »، گفت: افتخار میزبانی از کنگره ملی شهداء شاید تا سالها، مجدداً نصیب استان نشود و باید از تمامی ظرفیت های فرهنگی و هنری استان در راستای برگزاری موفق کنگره ۶۳۰۰ شهید استان استفاده و بهره برداری لازم را بعمل آوریم.

 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان، مهمترین کمیته در ذیل دبیرخانه برگزاری این رویداد است که بیشترین تولیدات را خواهد داشت و در همین راستان تولید و اجرای ۲۱ برنامه و فعالیت شاخص فرهنگی و هنری از جمله ساخت فیلم سینمایی، انتشار کتاب های تخصصی، ساخت سردیس شهدای هنرمند استان، تولید قطعات موسیقایی و سرود را در دستور کار دارد.

وی افزود: همچنین در طی  یکسال گذشته برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی بسیاری با محوریت کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان برگزار شده و شاهد رشد ۴۰۰ درصدی فعالیت های این حوزه با محوریت ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در استان بوده ایم.

فتایی سپس اظهار داشت: در راستای افزایش اعتبارات فرهنگی کنگره می توان از محل اعتبارات دستگاه های اجرایی لرستان که طبق قانون می بایست یک درصد از آن را به فعالیت های فرهنگی اختصاص دهند، استفاده شود.

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان نیز در این جلسه گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، اجلاسیه پایانی کنگره در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و تا آن زمان بخش عمده ای از فعالیت های فرهنگی و هنری لرستان می بایست با محوریت کنگره صورت پذیرد.

سرهنگ فریدون کریمی ابراز داشت: در راستای هماهنگی اقدامات اعضای کمیته، جلسات هفتگی برگزار خواهد شد تا ضمن هم افزایی بیشتر دستگاه ها، شاهد تولید برنامه های فاخر با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: اعتبارات کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش به دلیل تولیدات بیشتر و ویژه تری که دارد باید افزایش یابد و در این راستا جلساتی را با استاندار و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار خواهیم کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید