تاریخ: ۷:۰۷ :: ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
۲۵۰ هزار دز واکسن کرونا وارد لرستان شد/ افراد باید برای ثبت نام  واکسیناسیون به آدرس salamat.gov.ir مراجعه کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد: ۲۵۰ هزار دز واکسن کرونا وارد استان و از این مقدار تاکنون ۲۱۰ هزار دز تزریق شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، مریم کوشکی در جمع خبرنگاران افزود: این واکسن ها از نوع اسپوتنیک، آسترازنکا، کوواکسین و کووایران برکت بوده است و با وورد محموله های جدید نیز روند واکسیناسیون سرعت بیشتری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: افراد باید برای ثبت نام  واکسیناسیون به آدرس salamat.gov.ir مراجعه کنند که گروه های هدف باید منتظر باشند تا پس از قبت نام توسط مراقبان سلامت با آنها تماس گرفته و یا برای انها پیامک ارسال شود.

وی تاکید کرد: مدت زمان ارسال پیامک نیز بستگی به تعداد واکسن ارسالی برای استان دارد و افراد باید از مراجعه به مراکز واکسیناسیون بدون اطلاع قبلی خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۴۰۷ بیمار جدید کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان به ۱۲۹ هزار و ۱۵۵ نفر رسید و در این مدت ۲ بیمار مبتلا به کرونا در این استان جان باختند که شمار قربانیان نیز به یکهزار و ۹۷۰ نفر رسیده است.

کوشکی ادامه داد: تاکنون۴۰۴ هزار و ۶۴۰نمونه تست تشخیص کرونا به آزمایشگاه های استان ارسال شده که از این مجموع ۳۹۹ هزار و ۸۱۵ مورد پاسخ داده شده و ۲۷۰ هزار و ۶۶۰ نمونه آن منفی بوده است.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۶۰۸ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بروجرد، خرم‌آباد، پلدختر، کوهدشت، الیگودرز، سلسله و دلفان در وضعیت قرمز، رومشگان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های استان در شرایط نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید