گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۲۵ :: ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
رییس‌ قوه قضاییه: جامعه و ادارات ما باید مبتنی بر اجرای عدالت باشد/ لرستان نماد خصوصی سازی بد و خصوصی سازی خوب است

رییس‌ قوه قضاییه در سفربه استان لرستان گفت: برخورد عبرت آموز با افراد مفسد جدی است و فلسفه قیام و نهضت اسلامی ما مبتنی بر آیات قرآنی در راستای عدالت است، امروز جامعه ما باید مبتنی بر عدالت باشد، مردم و حاکمان عادل باشند و در ادارات و سازمان‌ها عدالت رشد داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌‌نوشته، صبح امروز آیت الله رئیسی در سالن جهاد کشاورزی استان لرستان ابراز داشت: مردم نباید بی تفاوت باشند زیرا امر به معروف و نهی از منکر ایجاب می‌کند نسبت به مسایل حساس باشند.

وی ادامه داد: جانبازان سند زنده و گویای دفاع مقدس و صدق در ادعاهای انقلاب هستند، برای عدم فساد باید احساس مسوولیت صورت گیرد چرا که دشمن حساسیت سنجی می‌کند و این احساس مردم نسبت به انقلاب ارزیابی می‌کند و پس از آن گام برمی‌دارد.

رییس‌ قوه قضاییه بیان کرد: آنهایی که به دنبال سکولاریزه کردن جامعه هستند باید ببیند آیا مردم در این راستا حسی دارند، دشمن می‌خواهد از سرمایه‌هایمان بی تفاوت باشیم، بزرگترین سرمایه وجود انسان تقوی است و باید نسبت به اطراف مان احساس مسوولیت داشته باشیم.

آیت الله رئیسی افزود: مردم کانون غیرت در مقابل فتنه ها می‌باشند و در این عرصه نباید خسته شد و به هیچ عنوان با هر چه نارسایی ناامید نباید باشید و آینده روشن است و با عملکردهای نامناسب ناامید نخواهیم شد.

وی اضافه کرد: با یک دنیا امید با دست جوانان به آینده امیدوار هستیم و این موضوع دشمن را ناامید می‌کند و با توجه به فرمایشات رهبری اعتقاد این است که ما می‌توانیم.

وی ادامه داد: لرستان دارای ظرفیت های خوبی است و از نیروی بالایی برخوردار است و برای اینکه بتواند صادرات داشته باشد باید بیکاری برطرف شود.

آیت الله رئیسی بیان کرد: لرستان نماد خصوصی سازی بد و خصوصی سازی خوب است به دست کسانی سپرده شد که ویران کردند و پس از آن به عده ای سپرده شد که آباد کردند.

وی ادامه داد: به دست توانای مردم کار دنبال خواهد شد و امیدوارانه به دنبال اقدامات موثر هستیم و یک زندگی عزت مندانه برای مردم باشد چرا که از ظرفیت بالایی برخوردار است و مدیریت قوی می‌خواهد.

رئیس قوه قضاییه گفت: تعطیلی کارخانجات بی انصافی است و زمینه برای فعال کردن آماده است و تصمیم گیری و تصمیم سازی در این زمینه نیاز است، شعار سال تنها یک شعار نیست بلکه نقشه راه می‌باشد و نیاز جدی کشور است که همه بخش ها باید همت کنند.

وی اضافه کرد: آنچه مارا در برابر دشمنان سربلند می کند ایجاد اشتغال است و باید امید در دل مردم زنده می‌شود، دشمن با تحریم می‌خواهد جلوی پیشرفت را بگیرد، جلوه های در اقدامات هسته ای و دفاعی بسیار ارزنده است، به جای اینکه به دنبال مذاکره باشند باید به فکر توانمند کردن باشند و هرگز دربرابر دشمن کوتاه نیاییم.

وی گفت: سازمان های نظارتی و مردم نهاد که اقدامات را انجام می‌دهند باید پیگیری کنند چرا برخی کارخانجات تعطیل شده و چرا در زمان خودش فعالیت نداشته است.

آیت الله رئیسی افزود: برخورد عبرت آموز با افراد مفسد جدی است و هیچگونه مماشات نخواهیم کرد و باید گزارشات مستند باشد و باب اتهام زنی را باید بست چراکه مطالبه مردمی مبارزه با فساد است.

وی ادامه داد: نسبت به مسأله صیانت از مطالبات مردم تضمین شده که مردم در جای مناسب بگویند و مسئولین بشنود، اجرای عدالت منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود که در صورت عدم توجه موجب جرم خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ملاک ما برای سپردن پست به افراد صلاحیت فرد است و بومی و غیر بومی را در نظر نمی‌گیریم./ ایرنا

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید