تاریخ: ۰:۳۵ :: ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
سهم بافت تاریخی یزد ۷۰۰ میلیارد تومان، سهم خرم‌آباد هیچ…

دکتر مجید دریکوند، نائب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر در یادداشتی نوشت؛

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت- خبر ایرنا کوتاه است: سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد که برای اصلاح زیرساخت‌های بافت تاریخی یزد حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.
همین؛

بعد از کلی دوندگی در شورای ششم شهر خرم‌آباد و تلاش ویژه شهردار خرم‌آباد و مدیران شهرداری و در قالب اعتبارات اندک شهرداری در این بخش، مشغول مرمت ۶ هکتار بافت تاریخی با ارزش خرم‌آباد در پایلوت محله باباطاهر خرم‌آباد هستیم، و البته در این راه با هزار یک مشکل و سد راه مواجه هستیم.

تنها شهر خرم‌آباد بیش ۱۰۰ هکتار بافت تاریخی با ارزش دارد که رسیدگی به آن همراه با پیوست فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می‌تواند به راحتی سرنوشت توسعه شهر را تغییر دهد.

شهرداری این کار را شروع کرده و در محله باباطاهر نزدیک به ۸ هزار متر جداره‌سازی، ۵ هزار متر کف‌سازی و ایمن‌سازی انجام خواهد داد.
اما یقین بدانید اگر فقط همین محله باباطاهر که حدود ۶ هکتار وسعت دارد در یکی از شهر‌های بیشتر توسعه یافته کشور بود همه برای معرفی و استفاده از ظرفیت آن همه تلاششان را انجام می‌دادند. مثل همین بافت تاریخی یزد که همین دیروز معاون رئیس جمهور برای اصلاح زیرساخت‌ها و توسعه آن قول ۷۰۰ میلیارد تومان را داد.

برای مقایسه این عدد فقط همین قدر عرض کنم که کل بودجه شهرداری خرم‌آباد در سال ۱۴۰۱ با بیش از ۱۰۰۰ نفر پرسنل ۷۰۹ میلیارد تومان است و فقط یک کمک از جانب دولت به فقط یک پروژه در یزد با این عدد برابر است.
باز هم عرض می‌کنم که توسعه بدون حضور همه مردم، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و مدیران ممکن نیست.

بافت تاریخی خرم‌آباد می‌تواند ریل توسعه شهر را چند درجه اصلاح کرده و اقتصاد شهر را متحول کند.
ما تاریخ و مصداق‌هایش را برای ارائه داریم، تنها باید به آن باور داشته باشیم و برای ارائه‌اش به هم اعتماد کنیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید