مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۳۳ :: ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
شهادت خط مقدم میدان جنگ و اسارت تبیین کننده شهادت است

مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان: قصه و تاریخ عاشورای امام حسین(ع) با شهادت و اسارت تکمیل می شود، شهادت خط مقدم میدان جنگ بود و اسارت تبیین کننده شهادت است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حجت الاسلام والمسلمین دکتر هبت اله هاشمی، امروز(۲۷مرداد)، در خطبه های پیش از خطبه های نماز جمعه خرم آباد، با گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهارداشت: ۲۶ مرداد در تاریخ جمهوری اسلامی ایران یکی از پرافتخارترین حوادث جمهوری اسلامی ویادآور ورود بهترین فرزندان این مملکت بوده که سال ها زیر شکنجه رژیم بعث و رژیم صدام در جنگی نامتوازن و نابرابر که تمام ابرقدرت های دنیا در یک طرف و نطام جمهوری اسلامی ایران در طرف دیگر ایستاده بودند.

مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: فرزندان این مملکت برای حفظ کیان این مرز و بوم در مرزهای ما زحمت کشیدند و جان دادند ‌و به تاسی از بانوی کربلا حضرت زینب(س) در اسارت به سر بردند، کسانی که به تعبیر مقام معظم رهبری الماس های درخشان در این عرصه درخشیدند.

وی با بیان اینکه قصه و تاریخ عاشورای امام حسین(ع) با شهادت و اسارت تکمیل می شود، شهادت خط مقدم میدان جنگ بود و اسارت تبیین کننده شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر هاشمی با بیان اینکه تبیین عاشورا با حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) و همه کسانی که در این مسیر بودند، قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی همین اتفاق به تاسی از کربلا صورت گرفت، عاشوراهایی در عملیات مختلف داشتیم و برای تبیین ای قضیه نکته ای که قابل توجه است؛ بحث اسارت بود.

وی عنوان کرد: هرجایی آزاده ای هست باید پای سخنان آنان نشست، کسانی که بهترین دوران نوجوانی و جوانی را در اسارت برای حفظ این مکتب اهدا کردند تا امروز شعار انقلاب و انقلاب گری زنده بماند.

مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه شهدای غریب ما کسانی هستند که در زندان های بعثی در عین ایارت زیر شکنجه به اسارت رسیدند و جنازه آنها همانجا دفن شد، یادآور شد: استان لرستان ۱۶ شهید غریب دارد که در ذیل کنگره شهدای استان طرح شهدای غریب انجام می شود.

وی ادامه داد: سهم استان لرستان ۸۴۷ آزاده سرافراز بوده و این الماس های درخشان همواره در خط مقدم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر هاشمی با بیان اینکه از وظایف مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل و اهتمام به قانون است، اظهارکرد: در قانون ۲۵ درصد سهم استخدام مربوط به فرزندان ایثارگران است و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین در مقابل لحظه های اسارت آزادگان و ایثارگری جانبازان مسئول هستند و باید به جامعه ایثارگر خدمت شود و برای رفع مشکلات آنان اقدامات جدی صورت گیرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید