گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۷:۲۳ :: ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
شهریورماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری

هادی ملکشاهی مدیر کل امور مالیاتی استان با اعلام آخرین مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقوقی اظهار داشت: مطابق قانون، اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری می‌بایست تا ۳۱ تیر ماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایند، لیکن با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حمایت مالیاتی از کسب و کار، مهلت تسلیم اظهارنامه برای صاحبان املاک و اشخاص حقوقی، پایان شهریور ماه تعیین شده است و این تاریخ قابل تمدید نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، ملکشاهی در خصوص نحوه‌ی تسلیم اظهارنامه، اظهار داشت: تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات، صددرصد مکانیزه و الکترونیکی است و نیازی به مراجعه حضوری افراد و یا ارائه پرینت اظهارنامه به ادارات امور مالیاتی نیست.

وی در ادامه از مؤدیان مالیاتی خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تا حد امکان از تلفن ارتباط مردمی ۱۵۲۶ و یا سامانه‌های الکترونیکی پیش‌بینی شده برای انجام امور مالیاتی استفاده کرده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

ملکشاهی همچنین در ادامه گفت: اگر مودیان اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت قوانین و مقررات تنظیم و در مهلت قانونی ارائه کنند در صورت انطباق اطلاعات اظهارنامه با پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، اظهارنامه بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی اذعان داشت: مودیان مالیاتی با مراجعه به پایگاه سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس tax.gov.ir از طریق رایانه‌های شخصی خود، کافی‌نت‌ها و دفاتر پیشخوان دولت می توانند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

ملکشاهی همچنین خاطرنشان کرد: براساس ماده ۱۹۲ قانون مالیاتهای مستقیم چنانچه مودی در موعد مقرر اقدام به ارائه اظهارنامه نکند، مشمول جریمه غیر قابل بخشودگی معادل ۳۰ درصد مالیات متعلق خواهد شد.

هادی ملکشاهی گفت: مودیان برای بهرمندی از خدمات الکترونیکی می‌توانند در سامانه فوق الذکر نسبت به فعال نمودن گزینه ابلاغ الکترونیکی اقدام نمایند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید