به مناسبت روز خبرنگار؛
تاریخ: ۱:۵۲ :: ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
شکوه و زیبایی شغل خبرنگاری در فسادستیزی و بیان حقایق است

دکتر احمد کاظمی، مسئول مطبوعات و خبرگزاری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان درپیامی فرارسیدن ۱۷مرداد و روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و تلاشگران عرصه اطلاع رسانی تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، در متن این پیام آمده است:

هفدهم مرداد ماه، سالروز شهادت “محمود صارمی”  و روز خبرنگار فرصتی مغتنم برای پاسداشت تلاش، ایثار و شجاعت مردان و زنانی است که جان، مال و وقت خود را وقف عرصه اطلاع رسانی و رسالت حرفه ای خود می‌کنند.

برکسی پوشیده نیست که پیش از ورود تلویزیون به منازل و اختراع دوربین های پیشرفته برای ثبت وقایع، این خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بودند که امکانی را فراهم ساختند تا مردم از رویدادها و اخبار اخیر دیار، مملکت و پیرامونشان آگاهی یابند.

شکوه و زیبایی شغل خبرنگاری فساد ستیزی، بیان حقایق و غیرقابل پیش بینی بودن آن است. یک خبرنگار در وهله اول وظیفه دارد اطلاعات حیاتی جدید را به صورت ساده و قابل فهم درآورد و آنگاه این اطلاعات را در قالبی که برای ارتقای کیفیت زندگی مردم و اصلاح امورقابل استفاده باشد دراختیارعموم بنهد و در گام بعدی مسئولان را به پاسخگویی وا دارد.

همه‌ی انسان‌ها علایق و سلایق خاص خودشان را دارند؛ اما این خبرنگار است که بدون در نظرگرفتن علایق خود و با کنار گذاشتن تعصب و بدور از هرگونه منفعت طلبی اخبار واقعی را به گوش مردم و مسئولان می‌رساند.

قابل انکار نیست که برای تغییر دنیای امروز و وضع موجود؛ روزنامه‌ نگاری حرفه ای ترین، سریع‌ترین و بی نظیرترین ابزار برای رسیدن به غایت مطلوب است.

خبرنگاران و اصحاب رسانه، طلایه‌داران عرصه اطلاع‌رسانی به عنوان شریان اصلی آگاهی‌دهی به افکارعمومی گوش شنوا و چشم بینای جامعه‌ی کنونی هستند، که عدم حضور آنان باعث ایجاد فضای خاکستری در جوامع خواهد شد و شفافیت رو به سوی افول و سقوط خواهد نهاد.

قلم‌ خبرنگار به عنوان سلاح تیز و بُرنده اطلاع‌رسانی، همواره در شاهراه‌های مهم و حیاتی کشور، به گونه ای اثرگذار نقش آفرینی کرده که در صورت عدم حضور آن، بسیاری از مجاهدت‌ها ، موفقیت‌ها و دستاوردهای حاصله و همچنین ناکارآمدی‌ها انعکاس نمی‌یافت.

نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در شرایط خطیر و حساس کنونی کشور در ارائه راهکارهای علمی و عملی و ایجاد زمینه ای پویا و فعال در جامعه، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

امید که با همکاری تمامی اصحاب قلم و تلاشگران عرصه اطلاع رسانی، استان لرستان که مهد شهیدانی رشید همچون محمود صارمی، علیرضا حیدری و… است به سمت توسعه و پیشرفت رهنمون شود و مقدمات رشد و توسعه پایدار جامعه‌ی اسلامی فراهم گردد و شما خانواده بزرگ عرصه‌ی خبر با تلاش جهادی به راه خود ادامه داده و اهمیت حرفه خبرنگاری را برلوح افکار عمومی بتابانید.

 

با احترام

احمد کاظمی

مسئول امور مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید