گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۸:۳۷ :: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
صدور مجوز ماده ۲۳ سد معشوره و کنار گذر غربی خرم‌‌آباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه ظرف دو سال گذشته ۴۳ مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ در استان صادر شده است، گفت: از مهمترین طرح‌هایی که مجوز ماده ۲۳ آنها صادر شده است، می‌توان به طرح سد معشوره و کنارگذر غربی شهر خرم‌آباد اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی سالاروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه دستورالعمل اجرایی ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) طی نامه شماره ۷۳۶۴۵ مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۱ سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است، اظهار کرد: به موجب این ابلاغ کلیه دستگاه‌های اجرایی استانی جهت پیشنهاد طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای( اعم از جدید و یا طرح‌های دارای مجوز ماده ۲۳ واجد تغییرات در مشخصات اصلی )مکلفند قبل از مبادله موافقت نامه با رعایت ضوابط مندرج در مفاد دستورالعمل اجرایی مزبور نسبت به اخذ مجوز ماده ۲۳ از محیط زیست و پدافند غیرعامل اقدام کنند.

وی بیان کرد: در واقع مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ برای طرح‌های ملی و استانی به نوعی مجوز تامین مالی این پروژه‌ها از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور است که باعث آبادانی و پیشرفت استان می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه این طرح‌ها عمدتا در حوزه‌های سد سازی، احداث جاده‌های مهم مواصلاتی، شهرسازی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و رفاهی، ایجاد زیرساخت‌های فاضلاب‌های شهری و ایجاد زیرساخت‌های اداری هستند، اظهار کرد: با صدور مجوز ماده ۲۳ این طرح‌ها تامین اعتبار می‌شوند و به صورت ١٠٠ درصد به اجرا در خواهند آمد و قطعا باعث شکوفایی و تحول در استان خواهند شد.

به گفته سالاروند در دولت سیزدهم با تلاش مسوولان استانی و با همراهی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برای ۴۳ طرح ملی و استانی مجوز زیست محیطی ماده ٢٣ صادر شده است که۲۳ مجوز مربوط به سال ۱۴۰۱ و ۱۹ مجوز مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

وی بیان کرد: از مهمترین این مجوزها می‌توان به مجوز ماده ۲۳ طرح سد و نیروگاه تنگ معشور توسط سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد که با احداث آن شهرستان‌های کوهدشت، چگنی، رومشکان و دلفان از مواهب آن منتفع خواهند شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان ‌با اشاره به اینکه طرح سد معشوره از مطالبات اصلی مردم لرستان و مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان لرستان بوده است، گفت: تخصیص اعتبارات این طرح منوط به مجوز زیست محیطی ماده ۲۳ شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر نهایتا در اولین روز اسفند سال جاری این مجوز به عنوان عیدی از طرف سازمان حفاظت محیط زیست کشور به مردم لرستان داده شد.

سالاروند بیان کرد: اهمیت اجرای این طرح برای مردم از چنان اهمیتی برخوردار بود که اعلام صدور مجوز آن از طرف وزیر کشور رسانه‌ای و اعلام عمومی شد.

به گفته وی از دیگر طرح‌های مهم می‌توان به صدور مجوز ماده ۲۳ طرح کنارگذر غربی شهر خرم آباد اشاره کرد که بار ترافیکی وارد شده در مرکز استان را به شکل قابل توجهی برطرف خواهد کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید