تاریخ: ۰:۲۱ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
صف انتظار وام‌های ضروری مددجویان به صفر می‌رسد

رئیس کمیته امداد کشور، در سفر خود به لرستان در جمع معاونین و روسای ادارات امداد شهرستان‌ها ضمن تسلیت ایام محرم به زبانزد بودن عزاداری و وفاداری لرستانی‌ها اشاره و افزود: اول محرم امسال به نوعی روز اول سال ۱۴۴۰ قمری است که این امر می‌تواند تفسیر و تبیین شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهندس سبدپرویز فتاح ضمن اعلام رضایت از گزارش مدیرکل کمیته امداد لرستان، تصریح کرد: بسیاری از وعده‌هایی که در سفر گذشته داده شده بود عملیاتی شده است.

فتاح با طرح این سوال که در شرایط کنونی کشور برای رسیدگی با مددجویان چکار باید کرد، ادامه داد: وقتی انسان در شرایط اضطرار قرار می‌گیرد قواعد معمولی جوابگو نیست و باید مشکلات را با مدیریت جهادی و انقلابی حل کرد.

رئیس کمیته امداد کشور با ذکر این مطلب که دشمن می‌خواهد عرصه را بر ما تنگ کند و هدف نهایی آن سرنگونی نظام است، ادامه داد: امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و روحیه جهادی انقلابی مطالبه اصلی ما از مجموعه امداد است چراکه نظام نیازمند وفاداری است.

وی به جابجایی برخی ردیف‌های اعتباری اشاره و با ذکر این مطلب که کمک‌های موردی تا دو برابر افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: ردیف‌های درمان، بیماری‌های صعب‌العلاج و جهیزیه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

فتاح به اضافه شدن سهمیه وام ضروری در ردیف‌های اعتباری کمیته امداد اشاره و افزود: تا پایان امسال صف انتظار وام‌های وام باید به صفر برسد.

رئیس کمیته امداد کشور به کاهش ردیف‌های اعتباری برخی از بخش‌های اداری و همچنین ردیف شوق زیارت اشاره و با ذکر این مطلب که مطالبه امداد کشور از لرستان این است که تا پایان امسال پشت نوبتی برای ورود به مددجویی نوجود نداشته باشد، خاطرنشان کرد: تا پایان شهریورماه تمام مددجویان سبدکالابی دریافت می‌کنند این در حالی است که از ماه‌های آینده نیز این سبد کالایی تکرار و در سطح ملی تقویت خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش درآمدهای امداد نباید، اضافه کرد: روش، تبلیغات و برنامه‌ریزی درآمدها باید طوری باشد که روند افزایشی داشته باشد.

فتاح رقم تعهد درآمدهای مردمی لرستان در سال جاری را ۵۳ میلیارد اعلام کرد و ادامه داد: در بخش‌نامه‌ای که هفته اینده به استان‌ها ارسال می‌شود تعهد درآمدهای سالانه باید ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

برچیده شدن فقر با مشارکت مردم محقق می‌شود

رئیس کمیته امداد روحیه جهادی توام با مدیریت انقلابی را لازمه کار در امداد دانست و با ذکر این مطلب که در شرایط کنونی پرداخت وام‌های اشتغال و کمک‌های موردی باید مدبرانه و هوشمندانه باشد.

رئیس کمیته امداد کشور با تاکید بر حضور مردم در صحنه کمک به محرومان، اذعان داشت: خطاب قرآن در انفاق و کمک به محرومان، تمام بشر است این در حالی است که طبق آیه مال کسی از انفاق نه‌تنها کم نمی‌شود بلکه مضاعف می شود.

وی به شرایط خاص و حساس مملکت اشاره کرد و با ذکر این مطلب که مجموعه امداد برای شرایط کنونی برنامه ریزی کرده است، اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری نظام اسلامی ایران از تمام مشکلات سربلند بیرون خواهد آمد‌

فتاح با ذکر این مطلب که امروز ترامپ در اوج شکست است و روزی نیست که پیغام برای مذاکره با ایران را ندهد، عنوان کرد: کسی که پیغام می‌دهد نیاز به مذاکره دارد و روشن است که ترامپ شکست خورده است.

رئیس کمیته امداد کشور با ذکر این مطلب که مردم ما سوختند اما تحمل کردند و این معنای صبر در قرآن است چراکه نتیجه صبر پیروزی است، ادامه داد:
ملت ما در اوج پیروزی است کمااینکه چند روز پیش رئیس جمهور روسیه و ترکیه به ایران سفر کردند و این نشان‌دهنده اقتدار کشور است.

وی با اشاره به اینکه دشمن مضمحل و نابود شده است، تصریح کرد: کسانی که می‌خواستند حرم زینب کبری(س) را از بین ببرند شکست خوردند و پرچم زینب کبری بالاست.

فتاح به نجابت، تحمل و وفاداری مردم در چند ماه اخیر اشاره و با بیان اینکه مردم با فهم اینکه مشکلات کار دشمن است صبر انقلابی را پیشه خود قرار دادند، خاطرنشان کرد:
اگر کسی در راه خدمت به مردم ایران حتی جان خود را از دست بدهد مجاهد فی سبیل‌الله است زیرا در هیچ جای دنیا نمی‌توان مردمی به وفاداری و مرام مردم ایران پیدا کرد چراکه محبت ولایت در دل مردم است.

رئیس کمیته امداد کشور با ذکر این مطلب که انتظار از پرسنل امداد لرستان این است که در شرایط حساس علم انقلابی به دست بگیرد و در همه امور جاری امداد مدیرت جهادی داشته باشند، اذعان داشت: همکاری مجموعه دولت با امداد مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه دشمن کیش و مات شده است و با شرمندگی به دنبال مذاکره است، ادامه داد: و پرچم نظام اسلامی ایران به لطف رهبری و وجود مردمی وفادار به انقلاب بالاست‌.

فتاح به ابراز رضایت استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان از مجموعه امداد لرستان اشاره و عنوان کرد: توقع ما از مجموعه امداد بیشتر است کمااینکه تمام نامه‌های مجموعه امداد لرستان اجابت می‌شود‌.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید