گروه: خبر
تاریخ: ۱۱:۳۶ :: ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
صیانت از منابع طبیعی وظیفه ای همگانی ست

فرماندار شهرستان دورود در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دورود که با محوریت پیشگیری از وقوع و اطفاء حریق در جنگل ها و مراتع برگزار شد گفت: کلیه دستگاه های اداری مکلفند در مواقع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع،کلیه امکانات خود را در اختیار اداره منابع طبیعی قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صیدعلی کورانی فر با بیان اینکه جنگل ها و مراتع سرمایه های مردم و آیندگان بشمار می روند،خاطرنشان کرد: صیانت از منابع طبیعی وظیفه ای همگانیست.

وی پیشگیری قبل از وقوع آتش را یک ضرورت دانست و افزود: نقش رسانه ها و سازمان های مردم نهاد در فرهنگ سازی پیشگیری از حریق بسیار مهم است.

کورانی فر گفت:گاهی پخش یک کلیپ یا نماهنگ در فضای مجازی که همه به آن دسترسی دارند بسیار اثر بخش تر از دیگر راه های فرهنگ سازی است.

فرماندار دورود بر لزوم آموزش افرادی که وظیفه خاموش کردن آتش را بر عهده دارند تأکید کرد و بیان داشت:برای این افراد بیمه بی نام یا هر بیمه ای که حداکثر هزینه را پرداخت کند در نظر گرفته شود.

در ادامه،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دورود نیز پیشگیری از وقوع آتش سوزی را کم هزینه ترین راه مقابله با حریق دانست و گفت:پیشگیری از حریق در نقاط بحرانی انجام شده و کارهای فرهنگی صورت گرفته تا به هنگام آتش سوزی آمادگی برای اطفای حریق وجود داشته باشد .

حسن مهرزاد اظهار داشت:مشارکت های مردمی ، سمن ها ، تشکل ها و آموزش جوامع محلی یکی از راه های مناسب جلوگیری و مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید