تاریخ: ۱۰:۱۸ :: ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
طرح آمران سلامت تلنگری برای آحاد جامعه در مقابله با ویروس کرونا / ۵۰ پایگاه آمران سلامت در لرستان دایر شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان خبر داد: ۵۰ پایگاه طرح آمران سلامت این جمعیت با هدف آگاه‌سازی مردم، دعوت از مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی و کاهش ابتلای جامعه به ویروس کرونا دایر شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صارم رضایی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: طرح‌ ‎آمران سلامت در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های متولی و تعامل آنان جهت مقابله با ‎شیوع بیشتر ویروس کرونا ‌و همچنین دستور رییس جمعیت مبنی بر استفاده از نیروهای داوطلب جوانان و امدادگران علاقه‌مند با هدف دعوت مردم به ‎رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در حال اجرا است.

وی گفت: نیروهای فعال در طرح آمران سلامت جهت توسعه آموزش های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای جلب مشارکت مدنی، و حمایت بهداشتی، درمانی از قشر آسیب پذیرجامعه در مواجه با ویروس کرونا همکاری می کنند.

وی افزود: در هر پایگاه طرح آمران سلامت سه نفر از اعضای جوانان و داوطلبان حضور خواهند داشت که علاوه بر ارائه آموزش و ارتقای آگاهی مردم در خصوص کرونا، به عابرینی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند تذکر می دهند.

رضایی گفت: باتوجه به اهمیت استفاده ماسک در پیشگیری از شیوع کرونا، در طرح آمران سلامت ماسک به افرادی که فاقد آن هستند اهدا می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا، تلاش جمعیت هلال احمر بر کاهش ابتلای هم استانی را جدی عنوان‌کرد و افزود: امید است با تلاش شبانه روزی این مجموعه در کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر همنوعمان تأثیر گذار باشیم و بتوانیم خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه دهیم.

صارم رضایی در پایان ابراز داشت: طرح آمران سلامت همزمان در سراسر کشور از پنجم تا پانزدهم آبان ماه اجرا خواهد شد که در این طرح بیش از ۱۳ هزار نفر از اعضای جوان و داوطلب هلال احمر در ۴ هزار و ۳۰۰ پایگاه فعالیت خواهند داشت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید