تاریخ: ۱۴:۰۹ :: ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
عدم رعایت فاصله طولی دلیل اصلی تصادف در باران است

به محض بارش برف یا باران حجم تصادفات جاده‌ای افزایش پیدا می‌کند. می‌توان لغزنده بودن زمین و جاده، مه گرفتگی و کاهش دید و به‌ویژه عدم رعایت فاصله طولی را دلیل بسیاری از تصادفات جاده ای عنوان کرد.

پایگاه خبری سنگ نوشته، مصاحبه- در همین راستا سرهنگ محمدزارعی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود تعداد قابل توجهی از تصادفات معادل ۳۰ درصد از این تصادفات به علت عدم رعایت فاصله طولی خودورها با یکدیگر می باشد.

وی به ضریب آج لاستیک و استحکاک لاستیک نسبت به آسفالت جاده اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط خاص استان لرستان از لحاظ جغرافیا و گرما که باعث فرسایش پیش از تاریخ انقضاء لاستیک های  وسایل نقلیه می شود و عدم آگاهی رانندگان از این موضوع مهم، با اصتحکاک ۱۰۰ درصدی لاستیک نسبت به آسفالت با سرعتی بالاتر از سرعت مجاز در محورها اقدام به حرکت نموده که با توجه به عدم رعایت فاصله طولی موجب بروز حادثه می شود.

سرهنگ محمدزارعی با بیان این جمله که عدم رعایت فاصله طولی دلیل بسیاری از تصادفات است، تصریح کرد: رانندگان خودروها موظفند قبل حرکت نسبت به بررسی وضعیت لاستیک ها و چرخ ها و سایر موارد ایمنی خودرو اطمینان حاصل کرده و در جاده فاصله طولی مناسب برای عدم برخورد با وسیله نقلیه جلویی به ازاء هر ۱۰ کیلومتر سرعت باید ۶ متر فاصله از وسیله جلویی داشته باشید در غیر اینصورت برخورد با وسیله نقلیه جلویی حتمی است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید