گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۴۶ :: ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
عملیات مدیریت تلفیقی دفع آفات در موزه قلعه فلک‌الافلاک

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خبر داد: عملیات مدیریت تلفیقی دفع آفات در موزه قلعه تاریخی فلک الافلاک با هدف شناسایی و مبارزه با آفات آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عطا حسن پور تشریح کرد: پس از پدیدار شدن نمونه­ هایی از آفات تابستان امسال در موزه قلعه فلک الافلاک به منظور شناسایی و مبارزه با آن، از آفات نمونه برداری و برای شناسایی نوع آفت، نمونه ­ها به واحد مبارزه با عوامل بیولوژیک و فرسودگی زیستی میراث فرهنگی یزد ارسال شد تا نظرات تخصصی در سیستم مدیریت مبارزه با آفات در این مورد اخذ شود.

وی اظهار داشت: پس از دریافت گزارش مورد نظر از استان یزد، کارشناسان حفاظت و مرمت لرستان، مراحل برنامه کنترل آفات بر اساس اصولIPM را برای موزه قلعه فلک الفلاک تعریف کردند.

حسن پور با اشاره به اینکه هدف برنامه مدیریت تلفیقی آفات در کوتاه مدت، کاهش مصرف سم و جایگزین کردن روش­ها یا استفاده از ترکیبات با اثر سمیّت کمتر است بیان کرد: نکته مهم این روش تلفیق روش­هاست که شناسایی آفت، پاکسازی، کنترل و جلوگیری از ورود مجدد آفات از جمله مراحل برنامه پیشنهادی برای کنترل آفات در موزه قلعه فلک الافلاک عنوان شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر مرحله پاکسازی این طرح ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اضافه کرد: تا کنون دفع آفات در موزه ­ها انجام شده است اما این اولین طرح مدیریت تلفیقی دفع آفات است که هر چهار مرحله در آن همزمان انجام می شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید