برای اولین بار در استان لرستان انجام شد:
تاریخ: ۱۳:۳۳ :: ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
عمل یک بیمار قلبی مورد نادر در بیمارستان شهید مدنی خرم‌آباد

ظهر امروز دکتر آرش امین رئیس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید آیت الله مدنی خرم آباد در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری سنگ نوشته خبر داد: امروز برای اولین بار در استان لرستان مریض مبتلا به کوارکتاسیون آئورت نزولی درمان شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته،  دکتر آرش امین فوق‌تخصص قلب ادامه داد: این مورد بیماری قلبی بسیار نادر است و بیمار یک آقای ۲۳ ساله هستند که با تنگی شدید ناحیه آئورت مواجه بودند و برای درمان یا باید عمل جراحی قلب می‌‌شدند یا از طریق اسنتین و گرسسن آئورت باز می‌شد که  خوشبختانه امروز با همکاری دکتر مومن زاده و دکتر نصراله مرادی فر بصورت تیمی این عمل مهم و حساس را برای اولین بار در استان انجام دادیم.

دکتر امین خاطرنشان کرد: این عمل به صورت روتین در مراکز درمانی بزرگ و تهران انجام می‌شود و عمل جدیدی نیست ولی در استان لرستان اولین باری است که این مورد عمل انجام گرفت.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید آیت الله مدنی ابراز امیدواری کرد: انشالله باهمکاری و تلاش پزشکان حاذق و توانمند استان دیگر این بیماران را به دیگر استانها نمی‌فرستیم و نیز مساعدت خوبی در بحث تامین هزینه‌‌های درمان آنان خواهد شد.

دکتر امین اشاره کرد: البته این بیمار به مراکز درمانی دیگر شهرهای بزرگ مراجعه کرده بود و وقت عمل چند ماهه گرفته بود که خواهان تاخیر در پروسه درمان نبود و به ما مراجعه کرد و با لطف خداوند متعال و با تلاش پرسنل این عمل در بیمارستان شهید مدنی انجام شد همچنین از طریق سیستم دولتی تمام هزینه از طریق بیمارستان انجام شد که در کاهش هزینه‌های بیمار بسیار کمک کننده است.

ضرورت حمایت مالی مسئولین و خیرین سلامت از بیمارستان شهید مدنی

دکتر امین تاکید کرد: حمایت مالی بزرگترین خواسته ماست و انشالله با حمایت های مالی، استفاده از ظرفیت خیرین سلامت،
شاهد توسعه و تجهیز بیشتر بیمارستان آیت‌اله شهید مدنی باشیم لذا تمایل داریم با وجود پزشکان حاذق گام موثری در درمان بیماران برداریم به نحوی که از مهاجرت و اتلاف وقت بیماران قلبی جلوگیری کنیم و شاهد درمانی بصرفه برای ابن عزیزان باشیم.

در ادامه دکتر نصراله مرادی فر فوق تخصص اینترونشنال قلب نیز بیان کرد: بیماران قلبی ما بدانند که تیم فوق تخصصی که الان در استان لرستان و بیمارستان آیت‌اله مدنی مستقر است به تمام امور درمانی که در مراکز بزرگ ایران انجام می‌شود مسلط و مجهز است و بنابراین اصلا مراجعه بیماران ما به مراکز دیگر استانها و اتلاف وقت و هزینه ها ضرورتی ندارد.

دکتر مومن زاده فوق تخصص قلب و عروق نیز اظهار کرد: ما در اینجا به‌صورت ۲۴ ساعت شبانه روزی در ۷ روز هفته تحت سرپرستی ریاست دکتر امین و همکاری کلیه همکاران آماده خدمت‌رسانی به هم استانی های عزیز هستیم .

دکتر مومن زاده ابراز کرد: از زحمات دکتر امین و پرسنل زحمتکش این بیمارستان تشکر می‌کنیم و عمل امروز یک بیماری و مورد نادری است که درمان آن در مراکز بزرگ دنیا و تهران انجام می‌شود و امروز برای اولین بار در استان لرستان به لطف دکتر امین و پرسنل زحمتکش شاهد انجام این عمل برای یک بیمار ۲۳ ساله بودیم.

او تاکید کرد: تداوم این قبیل کارهای بزرگ مستلزم این است که مردم به توانایی‌های درون استانی اعتماد کنند و ما نیز  امکانات بیشتر و بستر بهتری را فراهم کنیم.

فعالیت شبانه روزی خادمان سلامت در بیماستان شهید مدنی

در ادامه شیوا تهذیبی سرپرستار بخش آنژوگرافی بیمارستان ایت‌اله شهید مدنی خرم آباد نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سنگ نوشته گفت: مرکز ما ۱۸ است که کار می‌کند و این مورد عمل برای اولین بار در استان انجام شد و تجهیزات ابن بیمارستان جوری تهیه شود که هیچ بیماری را به خارج از استان ارجاع ندهیم‌.

سرپرستار بخش آنژوگرافی بیمارستان ایت‌اله شهید مدنی خرم آباد در پایان تاکید کرد: در بخش پرایمری پی سی آی به صورت ۲۴ساعته همکاران ما مشغول خدمت‌رسانی هستند و  از لحاظ کاری قوی و باوجدان هستند که تا نصف شب کار می‌کنند به این امید که شاهد لبخند سلامتی برای بیماران عزیز باشند.


خبرنگار: نرگس سپه‌وند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید