گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۴۵ :: ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
عوارض ارزش افزوده نیازمند فرهنگسازی‌ست

ملکشاهی در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر دورود پیشنهاد کرد برای آگاهی مردم نسبت به خرج‌کرد عوارض ارزش افزوده‌، شهرداری‌ها از میزان اختصاص این عوارض به اعتبارات عمرانی سخن بگویند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، هادی ملکشاهی مدیر کل امور مالیاتی استان در دفتر خود با شهردار دورود، صادق لشنی زند و نرگس حاجی وند رئیس و عضو شورای شهر این شهرستان دیدار کرد.

در این دیدار مهندس نیک‌آبادی شهردار دورود ضمن تبریک به هادی ملکشاهی با ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری و مشکلات آن، خواهان تعامل بیشتر دو دستگاه شد.

مدیر کل امور مالیاتی نیز با اشاره به نقش حائز اهمیت مالیات در عمران و آبادانی شهر اذعان داشت در سال۹۸ ،مبلغ۷۴۰میلیارد ۵۶۰ میلیون ریال از محل ارزش افزوده به شهردارهای استان پرداخت شده است که از این مبلغ ۸۰میلیارد و ۲۰۱ میلیون ریال سهم شهرداری‌های شهرستان دورود بوده است .
که البته به علت بیماری کرونا و تعامل با مردم در قیاس با سال گذشته این رقم کاهش یافته است با این وجود مشکلات شهرداری برای اداره کل امور مالیاتی بسیار حائز اهمیت بوده و به سبب نقش کلیدی ارزش افزوده در طرح‌های عمرانی شهر، وصول عوارض ارزش افزوده با حساسیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

ملکشاهی در ادامه یادآوری کرد؛ وصول بیشتر، نیازمند تبیین، توجیه و فرهنگ سازی بهتر است ازاینرو پیشنهاد کرد علاوه برتاکید شهرداری برفرهنگ سازی، برای آگاهی و اشراف مردم نسبت به میزان اختصاص سهم اعتبارات طرح‌های عمرانی خود از محل ارزش افزوده، اطلاع رسانی شود. مدیر کل امور مالیاتی در ادامه سنجه و ترازوی تقسیم عادلانه عوارض ارزش افزوده را میان شهرداری‌ها؛ بر اساس شاخص جمعیتی دانست و رعایت این قانون را از اهم سیاست‌های مدیریتی خود برشمرد.

مهندس نیک آبادی نیز با استقبال از تبیین و پیشنهاد ملکشاهی برای وی و خانواده مالیات استان آرزوی موفقیت کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید