استاندار لرستان:
تاریخ: ۱۶:۵۹ :: ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
قلعه فلک‌الافلاک ظرفیتی برای میزبانی از  اقوام مختلف ایران است

عصر امروز استاندار لرستان با هدف بازدید از اقدامات انجام شده در ستاد تسهیلات خدمات سفر از مجموعه تاریخی- فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، استاندار لرستان در بدو ورود به این قلعه تاریخی با استقبال گرم مردم و هنرمندان مواجه شد و در این دیدار صمیمی استاندار شخصا از غرفه‌های صنایع‌دستی در بازارچه باغ گلستان و سایر قسمت‌های مختلف مجموعه تاریخی- فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک بازدید کرد.

دکتر فرهاد زیویار در این دیدار بر ضرورت آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی جهت استقبال از مسافرین نوروزی تاکید کرد و گفت: قلعه تاریخی فلک‌الافلاک به عنوان بارزترین اثر تاریخی استان ظرفیتی مهم برای میزبانی از اقوام مختلف ایران است و شایسته است که در ایام نوروز همه امکانات و خدمات به نحو شایسته به مسافرین نوروزی و همو‌طنان عزیز ارائه شود.

دکتر زیویار ضمن بازدید از تک تک غرفه‌های صنایع صنایع دستی مستقر در بازارچه صنایع دستی باغ گلستان از زحمات آنان تشکر کرد و هنرمندان صنایع دستی را سفیران فرهنگی استان لرستان عنوان کرد و تاکید کرد: میراث و فرهنگ اصیل لرستان با دستان هنرمند شما احیا و حفظ می‌شود.

استاندار لرستان وجود بازارچه صنایع‌دستی در جوار قلعه تاریخی فلک‌الافلاک را موجب رونق گردشگری لرستان دانست و تاکید کرد: در آستانه سال نو و ایام نوروز فعالیت بازارچه صنایع دستی در این مکان تاریخی و فرهنگی علاوه بر نشر فرهنگ و معرفی صنایع‌‌دستی نقاط مختلف استان با درآمدزایی همراه است که در رونق این صنعت تاثیر گذار خواهد بود.

او با اشاره به پتانسیل‌های وافر طبیعی، گردشگری و تاریخی در لرستان ابراز کرد: لرستان از همه لحاظ مورد استقبال گردشگران است و ضرورت دارد اداره‌کل میراث‌فرهنگی لرستان و همه دستگاه‌های اجرایی استان نگاه ویژه ای به شاخصه گردشگری داشته باشند و با تعامل و هم‌افزایی در این ظرفیت عظیم، راهگشای رونق اشتغالزایی در استان باشند.

گفتنی است: در پایان این بازدید استاندار لرستان ضمن تبریک سال نو از زحمات و پیشتازی مجموعه میراث‌فرهنگی جهت استقبال از مسافرین نوروزی تشکر کرد و در خصوص پیگیری مشکلات بیمه و عیدی گروه موسقی سنتی استان قول مساعد داد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید