مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان:
تاریخ: ۷:۰۹ :: ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
قیمت انواع نان تا پایان امسال در استان افزایش نمی یابد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان خبر داد: قیمت انواع نان از جمله نان سنتی تا پایان امسال در استان افزایش نمی یابد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حجت الله بیرانوند در گفتگو با خبرنگاران افزود: مردم بدون دغدغه، نان مورد نیاز خود را براساس قیمت رسمی مصوب کارگروه آرد و نان تا پایان امسال از نانوایی‌ها تامین کنند.

وی با بیان اینکه ماهانه حدود ۲۴ هزار تن آرد در سه بخش نانوایی ها، خانه پزها (عشایری) و صنوف و صنعت استان مصرف می شود ادامه داد: در بخش خانه پز و عشایری ماهانه سه هزار تن آرد در قالب روستایی و عشایری توزیع می شود اما بیشترین قاچاق آرد نیز مربوط به همین بخش است.

وی اضافه کرد: عرضه انواع نان در این استان از ۲۱ دی ماه پارسال با قیمت جدید بوده است بنابراین افزایش نرخی صورت نمی گیرد.

بیرانوند گفت: بر این اساس هر عدد نان لواش سنتی یارانه ای نوع یک با وزن ۱۳۳ گرم به مبلغ ۴۵۰ تومان، سنگگ سنتی یارانه‌ای نوع یک با وزن ۴۵۰ گرم یکهزار و ۵۰۰ تومان، سنگگ سنتی یارانه‌ای نوع ۲ با وزن ۴۵۰ گرم ۲ هزار تومان و سنگگ ماشینی یارانه‌ای نوع ۲ با وزن ۴۲۰ گرم، یکهزار و ۸۰۰ تومان است.

وی افزود: همچنین تافتون یارانه‌ای نوع ۲ نیز با وزن ۲۲۰ گرم یکهزار تومان، بربری ساده یارانه‌ای نوع ۲ با وزن ۳۳۴ گرم، یکهزار و ۴۰۰ تومان و نان ساجی یارانه‌ای نوع ۲ با وزن ۲۶۵ گرم هزار تومان تعیین شده است.

بیرانوند با بیان اینکه برای سنگگ و بربری اولویت عرضه با نان ساده خواهد بود ادامه داد: در صورت درخواست مشتری و مصرف کنجد بهداشتی به ازای هر قرص نان سنگگ ۴۰۰ تومان به قیمت مصوب نان اضافه می شود.

وی با تاکید بر اینکه مصرف خمیر مایه خشک به ازای هر کیسه آرد نباید بیش از ۲۰۰ گرم باشد تصریح کرد: این قیمت ها بر اساس هزینه‌های مواد اولیه، سربار و حقوق و مزایای کارگران برابر قانون کار محاسبه شده است

بیرانوند با اشاره به اینکه سرانه مصرف آرد در لرستان ۱۲.۵ کیلوگرم است بیان کرد: این در حالی است که سرانه مصرف در استان های دیگر هشت کیلوگرم است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید