استاندار:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۴۶ :: ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
لرستان مهیای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری است

استاندار لرستان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تاکید کرد: لرستان مهیای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، معادن، آبزیان و... است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فرهاد زیودار ادامه داد: در این جلسه چند نکته برگزار شد، یکی اینکه ما بنا داریم از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران برای لرستان بهره‌گیری کنیم.

فرهاد زیویار با بیان اینکه از ظرفیت سرمایه‌گذاران لرستانی و غیر لرستانی استفاده خواهیم کرد، گفت: در این راستا همایشی در فصل پاییز امسال برای معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری لرستان برگزار خواهد شد.

استاندار لرستان با اشاره به مقدمه سازی و بستری سازی لازم برای برگزاری این همایش عنوان کرد: بنا شده که شرایطی فراهم شود تا علاوه بر استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری پایین، از ظرفیت سرمایه‌گذاران کلان هم استفاده کنیم.

زیویار با تأکید بر اینکه مذاکرات در این رابطه با بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و… در حال انجام است افزود: وقتی به نتیجه نهایی رسید، این سرمایه‌گذاری‌ها در استان اعلام خواهند شد.

او براز امیدواری کرد: بتوان در این همایش الگویی را ارائه و اعلام کرد که لرستان بستر مساعدی برای سرمایه‌گذاری‌های اساسی به‌خصوص در حوزه کشاورزی، کشت محصولات گلخانه‌ای، گردشگری، معدن، آبزیان و… است.

لرستان فرصت آزمون‌وخطا ندارد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه لرستان فرصت آزمون‌وخطا ندارد، گفت: استان نیازمند ایجاد اشتغال پایدار است.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در سخنانی با تأکید بر اینکه ما در مقطعی هستیم که فرصت آزمایش و خطا نداریم و استان در وضعیتی است که نیازمند اشتغال پایدار است اظهار داشت: مردم چشم‌انتظار هستند که امسال و سال آینده، جمعیت قابل‌توجهی از بیکاران در بخش خصوصی و دولتی و… به کار مشغول شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت استان ما هم، ظرفیت مطلوبی است چراکه داشته‌های ما از نداشته‌های ما بیشتر است عنوان کرد: به لحاظ مادی و نیروی انسانی در استان و بیرون از استان، سرمایه‌گذارانی علاقه خود را برای سرمایه‌گذاری در لرستان اعلام کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: بستر را فراهم کنیم تا این سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف استان نقش‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه مهم این است که ما بتوانیم این بسترها را به اقدام و عمل نزدیک کنیم افزود: این بسترها فراهم شود، حتماً اتفاقات خوب با یاری خداوند در لرستان تحقق خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه در سال‌های دور نیز مشابه این نشست‌ها و همایش‌ها در لرستان برگزار شده است بیان داشت: باید کاستی‌های این نشست‌ها را شناسایی کنیم تا دوباره مبتلا به عیب‌ها و مشکلات گذشته نشویم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه صرفه نظر از روزی که همایش برگزار می‌شود، کمیته‌هایی که تشکیل می‌شود و با سرمایه‌گذاران رایزنی می‌کنند خیلی مهم است تصریح کرد: باید قبل از برگزاری همایش نکات و رایزنی‌های لازم با سرمایه‌گذاران صورت گیرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید اعتماد و اطمینان لازم دراین‌باره ایجاد شود تا محصول و نتیجه نهایی در روز همایش تحقق یابد گفت: مزیت‌های اقتصادی لرستان و همچنین معافیت‌ها و مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاران در این راستا اعلام شوند.

او ابراز امیدواری کرد: با این اقدامات، وضعیت موجود به وضعیت مطلوب تغییر کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه رفع عقب‌ماندگی‌های لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است گفت: این تحول همراه با جهش است که می‌تواند خیل انبوه بیکاران استان را که آسیب‌های گوناگون اجتماعی را در پی دارد، مشغول به کار کند.

تعریف ۳۵ هزار میلیارد تومان طرح برای سرمایه‌گذاری در لرستان

در ادامه این نشست، معاون اقتصادی استاندار لرستان از تعریف ۳۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طرح برای سرمایه‌گذاری در این استان طی امسال خبر داد.

سیروس ابراهیمی با اشاره به برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری لرستان در تهران ابراز امیدواری کرد: این امر تأثیری در هدایت سرمایه‌گذاران، هلدینگ‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی و دولتی به استان داشته باشد.

او با اشاره به برگزاری جلسات متعددی در این رابطه و جمع‌بندی در این راستا گفت: بنا شده که دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را در این رابطه اعلام کنند.

معاون اقتصادی استانداری لرستان با تأکید بر ضرورت معرفی طرح‌هایی که مشکل صدور مجوز، زیرساختی و… نداشته باشند گفت: در این راستا مقرر شده که این همایش در فصل پاییز برگزار شود.

ابراهیمی با بیان اینکه قرار است که پروژه‌ها برای معرفی در چهار حوزه تعریف شوند، گفت: پروژه‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که هلدینگ‌های مختلف دولتی و خصوصی برای سرمایه‌گذاری در آنها رغبت کنند.

او با اشاره به اینکه برای رشد حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری لرستان امسال ۳۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طرح و برنامه تعریف کرده‌ایم گفت: بخش زیادی از این میزان سرمایه‌گذاری مربوط به حوزه مسکن خواهد بود.

معاون اقتصادی استانداری لرستان با تأکید بر اینکه طی چند ماه گذشته حدود دو تا سه هزار میلیارد تومان طرح برای سرمایه‌گذاری در استان کلنگ زنی شده است افزود: در این مدت سه طرح فروسیلیس، هرکدام با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان در استان کلنگ زنی شده است.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه اینها درد بیکاری لرستان را حل نمی‌کنند و نیازمند سرمایه‌گذاری در استان هستیم تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در استان در این رابطه استفاده کنیم.

او تأکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و… نقش مؤثری دارند تا بتوانیم به تعهدات خود در قالب برنامه‌های تدوین شده عمل کنیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید