نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی خبر داد؛
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۵۶ :: ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
مجمع نمایندگان به دنبال انتخاب استاندار در تراز ملی است

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با تاکید بر اینکه به دنبال پیشنهاد گزینه استانداری قوی و در تراز ملی برای لرستان هستیم، گفت: مسائلی که در فضای مجازی مطرح می‌شود گمانه‌زنی است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع انتخاب استاندار جدید برای لرستان و برخی اسامی که در فضای مجازی در این رابطه مطرح می‌شود، اظهار داشت: بیشتر مسائلی که مطرح می‌شود گمانه زنی‌ها است و یا شاید برخی می‌خواهند پیش دستی کنند و خودشان را مطرح کنند.

وی عنوان کرد: اینها گمانه زنی‌هایی است که این افراد انجام می‌دهند، آنچه مسلم است به هر حال مجمع نمایندگان استان به صورت کلی جلساتی را برگزار و قرار شد که در راستای انتخاب استاندار قوی و در تراز ملی به صورت جمعی تلاش صورت گیرد و لابی‌های فردی را حذف کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنا بر این اگر دوستان سر قرار خود باشند، مجمع نمایندگان استان در حد صحبت و پیشنهاد ممکن است افرادی را به وزیر کشور معرفی و وزیر کشور هم انتخاب کند.

ویسکرمی با تاکید بر اینکه قطعاً خط قرمز ما در این اینکه نیروی ضعیف و مسئله داری استاندار نشود، خواهد بود، حداقل شخص بنده این امر برایم مهم است افزود: حتماً جلوی افراد ضعیفی که کارنامه روشنی نداشته باشند می‌ایستیم، گرچه خود بنده گزینه‌ای برای پیشنهاد شدن نداشتم و قصد دخالت در انتصاب استاندار را ندارم اما در جهت منفی اگر شخص ضعیفی باشد حتماً اجازه نخواهم داد این اتفاق رخ دهد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که «اولویت مجمع نمایندگان استان انتخاب استاندار بومی است یا غیر بومی؟» گفت: من از جانب مجمع حرف نمی زنم چون مجمع الان رئیس دارد، اما آنچه مسلم است فرد شایسته با سوابق روشن مدیریتی برای استانداری لرستان مدنظر است، هم باید سابقه روشن مدیریتی و ترجیحاً استانداری داشته باشد و هم در جای دیگری موفق بوده باشد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط مساوی، بومی باشد بهتر است، در بین دو نفر که بهترین هستند و یکی بومی و دیگری غیر بومی باشد، ترجیح با بومی است، نظر دوستان روی فرد بومی مساعد تر است اما مهم این است که فرد کارآمد باشد و کارنامه موفقی داشته باشد.

ویسکرمی با بیان اینکه گزینه بومی، شرط کمال و ترجیحی برای ما است ادامه داد: اما اینکه بومی ضعیف انتخاب شود، هیچ مشکلی از استان ما حل نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تا دو شب پیش که جلسه بودیم شخص خاصی پیشنهاد نشده است و قرار شده که ساز و کاری در نظر گرفته شود، پیشنهادها جمع بندی شود و چند نفر به وزارت کشور برای انتخاب معرفی شوند گفت: روی شخص خاصی تا کنون نه اجماعی صورت گرفته و نه بحثی روی شخصی شده است، بیشتر مواردی که مطرح می‌شود شایعه است، وزارت کشور از مجمع نمایندگان نظر خواسته است اما مجمع هنوز جواب رسمی به وزارت کشور نداده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید