تاریخ: ۱۶:۴۵ :: ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
محصولات لرستان به ۲۹ کشور دنیا صادر می‌شود

استاندار لرستان با بیان اینکه محصولات لرستان به ۲۹ کشور دنیا صادر می‌شود گفت: سال گذشته نیز با رویکرد دولت ۷۱ واحد صنعتی در لرستان احیا شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فرهاد زیویار صبح پنج‌‌شنبه در آیین نکوداشت روز صنعت و معدن ضمن تبریک به فعالین این حوزه گفت: دشمنان کشور همه توان سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای خود را برای تضعیف نظام در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش اقتصادی در نظر گرفتند‌.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه امروزه نقش صنعت‌گران مانند رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است عنوان کرد: فعالین صنعت و معدن در برابر فشار‌های دشمن ایستادگی می‌کنند و قطعا نتیجه این ایستادگی موفقیت‌های بزرگی خواهد بود.

زیویار گفت: تردید نخواهیم نداشت فعالیت‌ها و ظرفیت‌های حوزه صنعت و معدن مانند هشت سال دفاع مقدس روزی از مرزهای منطقه‌ای فراتر خواهد رفت و به عنوان مدل و الگو مورد استفاده قرار گرفته است. همان‌گونه که اینک ظرفیت‌های دفاعی و مقاومتی داخلی به عنوان کمک و مدل در مقابل جبهه استکبار در کشورهای سوریه، یمن، لبنان، و کشورهایی که مورد هجمه قرار می‌گیرند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استاندار لرستان با بیان اینکه دشمن علی‌رغم اینکه از هیچ ضربه و فشاری در مقابل کشور ما مضایقه نکرده و تحریم را در دستور کار دارد عنوان کرد: دشمن در بخش دارو و صنایع غذایی کشور را در تحریم قرار داده؛ اما صاحبان صنایع اجازه کمبود را در بخش‌های مختلف ندادند.

زیویار با اشاره به اینکه محصولات استان به ۲۹ کشور دنیا صادر می‌شود، اظهار کرد: جوانان کشور و استان ما در همه حوزه‌ها از جمله دانش فنی و مهندسی معکوس، سلیکون متان، صنعت دارو، پوشاک، پلیمر و … حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و همه این‌ها به معنای عدم تعامل با دنیا نیست غایت تلاش ما این است که ارتباطات متعادل با همه دنیا داشته باشیم و در این راه نیز در سطح دیپلماسی بین‌المللی کشور یکی پس از دیگری موقعیت‌های خوبی را به دست می‌آورد.

استاندار لرستان با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ به نام مهار تورم و رشد تولید گفت: تورم و رشد تولید نسبت مستقیم با هم دارند.

وی گفت: رویکرد دولت مهار تورم و رشد تولید است، در این زمینه احیا واحد‌های تولیدی که سرمایه بزرگ به شمار می‌آیند و همچنین تکمیل زیرساخت‌ها را در دستور کار دولت و استان است.

نماینده عالی دولت در لرستان به احیا ۷۱ واحد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: ۲۳ واحد صنعتی، ۴۵ واحد کشاورزی، ۳ واحد گردشگری، احیای ١٠ واحد بزرگ اقتصادی که یا راکد و غیرفعال بودند مانند ماشین‌سازی لرستان، صنایع گهر دورود، آب معدنی مینو، ساخت لوله از الیاف، مجتمع فولاد خرم‌آباد، تکمیل و بهره‌برداری از برخی پروژه‌ها و ظرفیت‌های صنعتی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی، سیمان سفید ازنا، نساجی بروجرد، شیرخشک بروجرد، سعی بر این بوده صنایع استان مورد حمایت دولت قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه منابع بانکی استان سال گذشته ۴۵ هزار میلیارد تومان بود، بیان کرد: درحالی‌که مصارف منابع بانکی استان به ۴۹ هزار میلیارد تومان رسید و این نشان‌دهنده توجه دولت به استان است و لازم است فعالیت‌های بخش خصوصی جهاد تبیین شود.

استاندار لرستان افزود: با فعالیت‌های انجام در سال ۱۴۰۱ از سوی فعالان بخش خصوصی و حوزه اقتصادی استان تورم استان رو به کاهش است.

زیویار گفت: نگاه دولت رفع دغدغه فعالان اقتصادی، با تعیین تکلیف تامین منابع مالی و تسهیل در رفع موانع تولید پیش روی آنها است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید