تاریخ: ۲:۵۹ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
مدیرکل شیلات استان لرستان: ایجاد بازارچه ثابت ماهی مستلزم همکاری فرمانداران، نمایندگان و شهرداران است

مدیرکل شیلات استان لرستان در خصوص رفع مشکل عرضه ماهی در استان و ضرورت احداث بازارچه های ثابت تصریح کرد: اداره شیلات به تنهایی‌نمی تواند بازارچه ایجاد کند و احداث این بازارچه ها مستلزم همکاری فرمانداران، نمایندگان و شهرداران است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، کیارش بیرانوند در گفتگوی مجازی با اصحاب رسانه استان، ابراز داشت: قطعا در راستای سالم سازی سفره هاو سلامت مردم نیازمند احداث بازارچه ها هستیم که تاکنون فقط تبلیغات این کار در سطح استان انجام شده است.

بیرانوند در راستای افزایش سرانه مصرف، ایجاد بازارچه های ثابت عرضه ماهی را ضروری دانست و گفت: احداث این بازارچه ها دستور مقامات بالا را می طلبد که امیدواریم کمک‌ کنند تا بازارچه ها هر چه سریعتر ایجاد شود.

وی اشاره کرد: البته احداث یک بازارچه در داخل مجموعه شیلات استان با اخذ مجوز از شهرداری در مرحله ماده۲۷، در دستور کار قرار گرفته است که فقط دنبال سرمایه گذار هستیم.

مدیرکل شیلات لرستان افزود : توسعه و افزایش سرانه مصرف این غذای مفید و حلال نیاز مردم است و از رسانه های برخط و اصحاب رسانه انتظار داریم با فرهنگ سازی، تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده باعث جذب سرمایه گذار به منظور ایجاد بازارچه در سطح استان باشند.

کیارش بیرانوند در باب اهمیت ماهی و آبزیان با اشاره به اینکه در قرآن کریم هم آمده است؛ “ما در دریا برای شما غذای حلال قرار دادیم”، تشریح کرد: برای شروع ایجاد همین بازارچه داخل مجموعه شیلات استان می تواند به عنوان پایلوت مرکزی برای آبزی پروران استان باشد و نیز راه اندازی یک رستوران طبخ غذاهای دریایی با استفاده از ظرفیت سرآشپزان حرفه ای در کنار این بازارچه تا حد زیادی موجب استقبال مردم و افزایش سرانه مصرف ماهی خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید