گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۳۲ :: ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
مدیر کل بهزیستی لرستان:  موسسات کاریابی، حلقه اتصال بهزیستی با جامعه هدف جهت معرفی فضاهای کسب و کار جدید هستند

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: فضاهای کسب و کار جدید را باید برای جامعه هدف این سازمان معرفی کنیم. فاطمه زهرا توکلی در دیدار با رئیس کانون کاریابی کشور با بیان اینکه گروههای خاصی مخاطب بهزیستی هستند، اظهار کرد: اکثر اقشار آسیب دیده (معلولین، زنان، کودکان و سالمندان) تحت […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: فضاهای کسب و کار جدید را باید برای جامعه هدف این سازمان معرفی کنیم.

فاطمه زهرا توکلی در دیدار با رئیس کانون کاریابی کشور با بیان اینکه گروههای خاصی مخاطب بهزیستی هستند، اظهار کرد: اکثر اقشار آسیب دیده (معلولین، زنان، کودکان و سالمندان) تحت حمایت این سازمان هستند.

وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی سازمان بهزیستی توانمند سازی به ویژه اشتغال جامعه هدف است، ادامه داد: سالیانه در کشور و استان وام‌های خوداشتغالی تزریق می‌شود تا افراد در محدوده توانمندی‌های خود به استقلال مالی برسند.

 مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: معضل جدی‌تری در استان وجود دارد و آنهم نوع نگاه به اشتغال است، حتی در نسل جوان و سالم که اشتغال را در استخدام دولتی می بینند.

توکلی بیان کرد: چنانچه میلیاردها تومان سرمایه وجود داشته باشد ولی انگیزه ای نباشد که سرمایه را تبدیل به یک اشتغال پایدار نماید راه به جایی نخواهیم برد.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی بسیار جدی است، اظهار کرد: چنانچه یک معلول یا زن سرپرست خانوار به اشتغال پایدار برسد توانسته‌ایم آسیب‌اجتماعی را کاهش دهیم.

توکلی در ادامه با بیان اینکه مراکز خاصی برای آموزش فنی‌وحرفه‌ای معلولین نداریم یاد آور شد: بهزیستی در مراکز تحت نظارت خود به شکل توانبخشی، آموزش‌های پیش حرفه‌ای را در کنارخدمات توانبخشی به معلولین ذهنی ارائه می‌دهد که تعداد بسیاری از آنها به توانمندی رسیده اند.

 اصغر کرمی رئیس کانون کاریابی کشور نیز گفت: هر تصمیمی اینجا گرفته شود به عنوان بیس پایه در کشور مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهزیستی با استفاده از افراد کارآفرین ایده‌پردازی کند، افزود: اگر در جامعه هدف بهزیستی افراد بتوانند ایده دهند می‌توانیم آنان را به کارآفرینان معرفی می‌کنیم.

کرمی بیان کرد: نیاز است آموزش‌ها به صورت اشتغال محور باشد و به دنبال ایده های نو هستیم و دبیرخانه ایده و خلاقیت برای بهزیستی استان تشکیل خواهیم داد.

وی عنوان کرد: مشاغل پایدار باید رقابت پذیر باشند و بازارهای نو را فتح کنند و نگاه‌مان منطقه‌ای باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید