گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۲۳ :: ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
مذاکره شرکت مخابرات و شهرداری بروجرد برای اجرای شبکه فیبر‌نوري

دکتر شمسی فر مدیر مخابرات منطقه لرستان با شهردار بروجرد دیدار وگفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به منظور اجرای شبکه فیبر نوری و فاز دوم راه اندازی دوربین های پایش تصویری در شهرستان بروجرد مدیر مخابرات منطقه لرستان با شهردار بروجرد دیدار و گفتگو کرد.

دکتر شمسی فر در این جلسه با اشاره به لزوم هوشمند شدن شهرها در عصر حاضر اظهار کرد: در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهرها به عنوان بستر تامین کننده زیرساخت های ارتباطی، ناگزیر از هوشمند هستند و قطعا نیل به این هدف تاثیر بسزایی در تسهیل امور شهری و شهرداری ها خواهد داشت.

در ادامه دکتر شمسی فر مدیر مخابرات منطقه لرستان گزارشی از آخرین وضعیت مخابراتی شهر بروجرد ارائه و به رفع مشکلات مربوط به تملک، نصب و راه اندازی دکل های مخابراتی و واگذاری سرویس‌ها بربسترفیبرنوری بحث وتبادل نظردر باب مشکلات پیش روی توسعه ارتباطات شهری پرداختند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان توسعه زیرساخت های مخابراتی را شرط تحقق شهر هوشمند دانست و عنوان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و سرویس ها و خدمات مبتنی بر آن، به هیچ عنوان بدون تامین زیرساختهای مخابراتی لازم امکان پذیر نبوده و این توسعه نیازمند همکاری بیش از پیش مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری هاست.

بر اساس این گزارش در ادامه دکتر شمسی فر مدیر مخابرات منطقه لرستان عنوان کرد، مخابرات آمادگی لازم جهت ارایه خدمات راه اندازی فاز دوم دوربین های نظارتی شهری ، اتصال ساختمانهای اداری شهرداری به شبکه فیبر نوری ، واگذاری سرویس اینترنت مخابرات به کارکنان با شرایط ویژه و فعالسازی سیم کارت سازمانی جهت مدیران و کارکنان شهرداری را دارد .

عیدی بیرانوند شهردار بروجرد بیان داشت : پایش تصویری نه تنها برای کنترل ترافیک بلکه برای امنیت و پیشگیری از سرقت بسیار مهم است و جزو اساسی ترین زیرساخت های توسعه می باشد و امنیت در توسعه شهرها نقش مهم و اساسی را داراست و اگر امنیت به هر دلیلی مختل شود مطمئناً در سایر حوزه ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

شهرداربروجرد تصریح کرد: بر اساس اعلام مسئولین مخابرات انعقاد این تفاهم‌نامه با شهرداری بروجرد در توسعه طرح اینترنت بر بستر فیبرنوری و تحقق دولت الکترونیک در شهر بروجرد نقش موثری خواهد داشت.
وی ادامه داد: بر این اساس بسیاری از اقدامات مجموعه مدیریت شهری اعم از کنترل ترافیک، سیستم نظارت تصویری و … هوشمند و پرسرعت خواهد شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید