گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۳۸ :: ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
مراسم رونمایی از تجهیزات خریداری شده از محل اعتبارات دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان

مراسم رونمایی از تجهیزات خریداری شده از محل اعتبارات دفتر امور اجتماعی استانداری، بارحضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، مشاوران استاندار، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد استانداری، مدیر کل حراست استانداری، مدیر کل امور اجتماعی، جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی، مدیران دفاتر تسهیلگری و ... برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مریم پورسرتیپ، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، دراین مراسم، بیان داشت: حاشیه نشینی دومین آسیب اولویت دار مورد نظر مقام معظم رهبری است که با سه شیوه ی زندگی شهری، روستایی و عشایری متفاوت است که فی نفسه آسیب نیست، اما می تواند علت بسیاری از آسیب ها باشد.

وی افزود: به لحاظ جامعه شناختی، ساکنان شهر باید حداقل های امکانات زندگی شهری را داشته باشند و جامعه موظف است این حداقل ها را تامین کند.
ایشان با اشاره به اهمیت تامین امکانات برای حاشیه شهرها و مناطق کمتر برخوردار افزود: ضرورت دارد در کنار تسهیلگری و تامین امکانات و تجهیزات برای این محلات، برنامه ها بگونه ای باشد که مانع از افزایش مهاجرت و به عبارت دیگر مهاجرت های جدید به این محلات باشیم و این در صورتی محقق خواهد شد که امکانات مورد نیاز روستاها، از قبیل آب، برق، گاز، خدمات آموزشی و درمانی، راههای ارتباطی و … بصورت مطلوب تامین گردد و از طرفی با طرح ها و تسهیلات اشتغالزایی به این قشر زحمتکش، شرایط اقتصادی و کسب و کار آنها نیز رونق بگیرد.

مدیر کل امور اجتماعی تصریح کرد در راستای ساماندهی مناطق کمتر برخوردار و با حمایت های سازمان امور اجتماعی کشور، از محل اعتبارات تملک دارایی دفتر امور اجتماعی، بالغ بر چهل و سه میلیارد و چهارصد میلیون ریال اعتبار برای تجهیز و تعمیر اماکن و مراکز اجتماعی و فرهنگی مستقر در محلات حاشیه اختصاص داده شد که نسبت به اعتبار سال قبل رشد ۱۴۰ درصدی داشت.

پورسرتیپ خاطر نشان کرد با این اعتبار ۳۷ مدرسه، ۲۰ مکان ورزشی، ۱۵ پارک، ۸ کتابخانه سیار، ۸ سینمای سیار، دو کتابخانه، مزاکز نگهداری کودکان کار و خانه های سلامت، مرکز نگهداری متکدیان و ساختمان های دفاتر تسهیلگری تعمیر و تجهیز شدند.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات بر اساس نقشه ی تملک دارایی وزارت کشور، برای شهرهای اماکن فرهنگی خرم آباد، دلفان، دورود،بروجرد، کوهدشت و الیگودرز خریداری شد، افزود: اقداماتی که با اعتبارات دفتر امور اجتماعی استانداری انجام می شود، اقداماتی علاوه بر وظایف ذاتی دستگاههای متولی می باشد و لذا، تاکید می شود دستگاهها رسالت اصلیشان را از اعتبارات خاص ان دستگاه، در جهت تقویت مسایل اجتماعی، فرهنگی و تجهیزات مورد نیاز مراکز مرتبط تامین نمایند و این دفتر برای مواردی خارج از توان هر دستگاه که صرفا در محلات حاشیه مستقر باشند، پشتیبانی های لازم را به عمل خواهد آورد.

ایشان همچنین تصریح کرد: علاوه بر اعتبارات تملک، امسال از محل اعتبارات هزینه ای امور اجتماعی استانداری، نیز اعتباری بالغ بر پنجاه و هشت میلیارد و ششصد میلیون ریال به دستگاههای اجتماعی و فرهنگی اختصاص داده شد که در راستای کاهش اعتیاد، طلاق، کودکان کار، کنترل مفاسد اخلاقی، آسیب های محیط های دانش آموزی، ارتقا مهارت های زندگی زوجین، خانواده زندانیان، زنان سرپرست خانوار و … با محوریت دستگاههای متولی هزینه گردید.

مریم پورسرتیپ در پایان ضمن تقدیر از همراهی و همکاری همه ی دستگاهای متولی، از زحمات معاونت محترم پشتیبانی استانداری، مدیر کل اداری و مالی و همکارانشان که در موضوع اعتبارات همکاری لازم را با دفتر امور اجتماعی بعمل آوردند تقدیر نمود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید