تاریخ: ۱۲:۰۴ :: ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
مردم وبا را جدی بگیرند / مثبت شدن ۲۵ مورد وبا در استان کرمانشاه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: بیماری وبا، یک هشدار جدی است، مردم به دقت شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، صبح امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به مثبت شدن ۲۵ مورد وبا در استان کرمانشاه، شیوع این بیماری برای استان لرستان یک خطر بالقوه است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون موارد مثبت زیادی از این بیماری در کشور عراق و استان های همجوار این کشور با مرزهای ایران گزارش شده است.

کوشکی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن مراسم پیاده روی اربعین و تردد جمعیت زیادی از زائرین از داخل استان، معاونت بهداشت دانشگاه ضمن توصیه به رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم و زائران، آمادگی لازم برای مراقبت، نظارت و آموزش به مردم و زائران در استان را دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: وبا همیشه جوامعی که شرایط بهداشتی مناسبی ندارند را  تهدید می کند.

وی افزود: دقت در سلامت آب و مواد غذایی و استفاده مناسب از سرویسهای بهداشتی همچنین شستن دستها با آب و صابون بعد از هر بار استفاده از توالت، بسیار الزامی است و رعایت این نکات بهداشتی، توسط زائرین نیز بسیار حیاتی است.

کوشکی با بیان اینکه وبا بیماری واگیر دار عفونی است که اصلی ترین علامت آن اسهال حاد ( ناگهانی ) آبکی است و فقط در انسان ایجاد بیماری می کند بیان کرد: قدرت آن در مبتلا کردن ناگهانی تعداد زیادی از افراد جوامع است و در موارد شدید و بدون درمان در عرض چند ساعت منجر به مرگ انسان می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تشخیص قطعی بیماری با انجام آزمایش مدفوع و شناسایی عامل بیماری در آن امکان پذیر است افزود: هر فردی که دچار اسهال ( ناگهانی ) و آبکی باشد مشکوک  به وبا تلقی می شود و آزمایش مدفوع از نظر وبای التوری بایستی برای وی انجام شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید